Artykuł sponsorowany

Czy podczas pobytu w hotelu można przyjmować gości z zewnątrz?

Czy podczas pobytu w hotelu można przyjmować gości z zewnątrz?

Często zdarza się, że osoby przebywające w hotelu mają zamiar zaprosić do niego gości. Spotkanie może bez problemu odbyć się w restauracji lub innym ogólnodostępnym pomieszczeniu znajdującym się na terenie obiektu. Kłopot pojawia się dopiero wtedy, gdy goście z zewnątrz chcą odwiedzić pokoje hotelowe. Wyjaśniamy, jak najlepiej zachować się w takiej sytuacji.

Sprawdź regulamin hotelu

Po przyjeździe do hotelu warto zapoznać się z jego regulaminem, który zwykle jest dostępny w recepcji, a także na stronie internetowej obiektu. Właśnie w tym dokumencie znajdują się wszystkie najważniejsze informacje związane z pobytem, w tym również przyjmowaniem gości w pokojach. O szczegóły można też zapytać recepcjonistę. Większość hoteli pozwala na zapraszanie gości, pod warunkiem, że będą przebywały w obecności osoby zameldowanej, która weźmie odpowiedzialność za wszelkie ewentualne szkody wyrządzone podczas spotkania. Ponadto w wielu regulaminach znajduje się zapis, że osoby z zewnątrz muszą opuścić hotel przed ciszą nocną, a więc godziną 22:00.

Co ważne, zasady odwiedzin każdy hotel ustala indywidualnie, dlatego zawsze trzeba sprawdzić, jakie wytyczne obowiązują w konkretnym obiekcie. Pracownik Amber Hotelu z Gdańska zaznacza: Zazwyczaj nie jest konieczne informowanie recepcji o przyjęciu gościa – klienci hotelu mają prawo do prywatności, w związku z czym obsługa nie może ingerować w to, ile osób w ciągu dnia przebywa w pokoju. Trzeba mieć jednak na uwadze, że jeśli personel ma uzasadnione podejrzenie, że np. przez dłuższy czas z pokoju dwuosobowego korzysta więcej osób, recepcjonista może nawiązać do regulaminu i poprosić o wyjaśnienie tej sytuacji lub uregulowanie wyższego rachunku.

Czy ze SPA i innych stref dodatkowych mogą korzystać tylko goście hotelowi?

Nowoczesne hotele to nie tylko obiekty noclegowe, ale też prężnie działające centra biznesu, relaksu i rekreacji. Czasem osoby mieszkające w pobliżu hotelu chciałyby skorzystać z oferowanych przez niego atrakcji, zdarza się także, że goście chcą aktywnie spędzić czas w strefach hotelowych w towarzystwie znajomych z zewnątrz. O taką możliwość również warto zapytać w recepcji. Niektóre hotele SPA nie wyrażają zgody na wstęp osób niezameldowanych, inne natomiast mogą wymagać od nich zakupienia biletu. Dużo zależy od charakteru usług dodatkowych. Strefy sportowe z basenami, kortami i siłownią często są dostępne za opłatą, z kolei do ekskluzywnych SPA zazwyczaj mogą wejść wyłącznie goście hotelowi. Nie jest to jednak regułą – każdy hotel sam definiuje wytyczne i może je zmieniać w ciągu roku, np. w zależności od sezonu.

Zapraszanie do hotelu gości z zewnątrz nie powinno wiązać się z żadnymi problemami. Ważne tylko, by pamiętać, że to osoba zameldowana ponosi odpowiedzialność (także finansową) za swojego gościa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.