Artykuł sponsorowany

Hotelowy savoir-vivre? Kilka zasad, o których warto pamiętać, będąc gościem 

Hotelowy savoir-vivre? Kilka zasad, o których warto pamiętać, będąc gościem 

W każdym hotelu panują określone zasady, których należy przestrzegać. Niektóre z nich są zapisane w regulaminie, podczas gdy inne wynikają jedynie z chęci zachowania kultury. Niezależnie od tego, czy dana zasada jest obowiązkowa, warto zadbać o odpowiednie zachowanie w podobnych miejscach. Czego pod żadnym pozorem nie należy robić, będąc gościem hotelu?

Zasady savoir-vivre dla hotelowych gości 

Istnieją liczne zasady, których należy przestrzegać, będąc hotelowym gościem. Najważniejszą z nich jest zachowanie ciszy nocnej po godzinie 22:00. W takich obiektach przebywa wiele osób, dlatego trzeba pamiętać o ich komforcie. Puszczanie głośnej muzyki czy krzyki prawdopodobnie będą słyszalne nie tylko na Twoim piętrze, lecz także w wielu innych pokojach.

Ciszę należy zachować również na korytarzach czy w restauracji. Lepiej unikać krzyków i rozmawiania podniesionym głosem. Jeśli podróżujesz z dziećmi, zadbaj o to, by one również zachowywały się cicho. W niektórych hotelach istnieją specjalne przestrzenie dla najmłodszych, gdzie hałas nie będzie tak bardzo dokuczał pozostałym gościom. Ważne jest także pamiętanie o stosownym ubiorze.

- W hotelach o wyższym standardzie często znajdują się baseny, jednak goście takich obiektów nie powinni chodzić po korytarzach w strojach kąpielowych. Istnieją specjalne przestrzenie, w których można spokojnie przebrać się w kostium i zdjąć go po zakończeniu pływania. Mężczyźni nie powinni natomiast chodzić bez koszulki, nawet w gorące dni – tłumaczy pracownik Hotel Logos w Gdańsku.

Goście hotelowi powinni także zachować kulturę podczas rozmów z pracownikami, zarówno na recepcji, jak i w trakcie sprzątania pokojów. Warto być miłym i przyjaźnie nastawionym do obsługi.

Wiele zasad pokrywających się z savoir-vivre ma również odzwierciedlenie w regulaminie. Obiekty zapisują w nim informacje na temat zakazanych zachowań. Wśród nich znaleźć można np. palenie papierosów w pokojach. W takim dokumencie często pojawiają się także wzmianki o dokładnych godzinach, w których obowiązuje cisza nocna.

Savoir-vivre w hotelowej restauracji 

Pewne normy trzeba zachować również w hotelowej restauracji. Jeśli znajduje się w niej szwedzki stół, nieelegancko jest nakładać zbyt wiele jedzenia na talerz na raz. Znacznie lepszym rozwiązaniem okazuje się kilkukrotne podchodzenie do bufetu i stopniowe branie kolejnych potraw. Żywności nie powinno się także wynosić z restauracji, a źle widziane jest również przynoszenie własnego jedzenia i picia.

W eleganckich hotelowych restauracjach to obsługa podaje menu i wie, kiedy podejść do stolika. W podobnych miejscach trzeba również zachować elegancki ubiór. Takie normy obowiązują zazwyczaj w hotelach wyższej klasy. W większości obiektów wakacyjnych atmosfera jest znacznie luźniejsza, a posiłki można spożywać w mniej odświętnych stylizacjach.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.