Artykuł sponsorowany

Jak wybrać opakowanie do przesyłki kurierskiej?

Jak wybrać opakowanie do przesyłki kurierskiej?

Nadawanie przesyłek kurierskich jest dziecinnie proste. Problemem jest jednak zabezpieczenie pakunku do transportu tak, aby ten nie uległ uszkodzeniu i dotarł w niezmienionym stanie do odbiorcy. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że obowiązek należytego przygotowania przesyłki leży po stronie nadawcy. Dlatego w tym artykule zajmiemy się tym, jak wybrać opakowanie do przesyłki kurierskiej, które ma w tej kwestii ogromne znaczenie.

Rodzaj opakowania powinien wynikać z rodzaju przesyłki

Najpopularniejsze rodzaje opakowań kurierskich to koperty foliowe i bąbelkowe oraz opakowania z tektury, czyli kartony. Koperty świetnie nadają się do wysyłania niewielkich przedmiotów czy dokumentów i, niestety, na tym ich funkcjonalność się kończy. Przedmioty o większych, zarówno standardowych, jak i niestandardowych wymiarach, należy umieścić w kartonie. W przypadku przesyłek gabarytowych, czyli takich o sporych rozmiarach i ciężarze, konieczna jest wysyłka na palecie. Firmy kurierskie zazwyczaj udostępniają na swoich stronach oraz w punktach wskazówki dotyczące wyboru opakowania. Co do zasady jednak ważne jest, aby opakowanie zawsze miało regularny kształt, nawet gdy sam przedmiot, który chcesz nadać, jest nieregularnych kształtów. Warto w tym celu wybrać opakowanie odpowiednio większe, dzięki któremu przesyłka będzie miała kształt prostopadłościanu.

Jak wybrać odpowiedni rodzaj kartonu?

W zdecydowanej większości przypadków przesyłki nadawane są w kartonach, dlatego warto przyjrzeć im się bliżej. Do wyboru są opakowania tekturowe w wielu różnych rozmiarach, więc w pierwszej kolejności zwróć uwagę na to, aby był on dopasowany do wielkości przesyłki. Karton nie może być zbyt mały, ponieważ wszelkie nierówności czy wybrzuszenia paczki mogą wiązać się z większymi kosztami transportu. Dodatkowo tak spakowane przedmioty są znacznie bardziej narażone na uszkodzenie. Ewentualną pustą przestrzeń wewnątrz kartonu warto uzupełnić wypełniaczem, aby przedmiot wewnątrz opakowania się nie przesuwał. Bardzo istotne jest także, z jakiego rodzaju tektury wykonano karton. Warto wybierać tekturę wielowarstwową, z jakiej opakowania wykonuje m.in. firma K&T PAK. Co do zasady większa ilość warstw równoznaczna jest z większą trwałością opakowania. Ważny jest też rodzaj falowania warstw – im wyższa fala kartonu, tym większa jest jego odporność na uszkodzenia mechaniczne. Ostatnim parametrem, na który warto zwrócić uwagę, jest gramatura, czyli gęstość tektury. Ponownie – im większa gramatura, tym solidniejsze opakowanie kartonowe.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.