Artykuł sponsorowany

Nie masz firmy? Skorzystaj z leasingu konsumenckiego

Nie masz firmy? Skorzystaj z leasingu konsumenckiego

Spośród wszystkich, dostępnych form finansowania środków trwałych, jedną z najpopularniejszych jest leasing. W dalszym ciągu jednak najczęściej korzystają z niego przedsiębiorcy. W rzeczywistości, to metoda dostępna również dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Taka forma leasingu nazywana jest leasingiem konsumenckim. Czym dokładnie jest? Jakie są jego zalety i wady? Odpowiadamy!

Czym jest leasing konsumencki?

Leasing konsumencki, nazywany również osobistym lub prywatnym, to jedna z form finansowania, przeznaczona dla osób fizycznych, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Sposób działania jest podobny do „tradycyjnego” leasingu. Firma leasingowa podpisuje umowę z klientem, udostępniając mu daną rzecz na ściśle określony czas, w zamian za ustalone opłaty.

Jak tłumaczy specjalista z firmy AutonafirmęLeasing konsumencki jest dostępny na polskim rynku już od ponad 10 lat. Do tej pory jednak nie cieszył się zbyt dużą popularnością. Znacznie częściej klienci korzystają np. z kredytu. Moim zdaniem wynika to z braku świadomości. Większość osób, które szukają sposobu na sfinansowanie dowolnego środka trwałego, nie zdają sobie sprawy, że istnieje coś takiego, jak leasing konsumencki. W innych krajach europejskich ten produkt cieszy się znacznie większą popularnością.

Jakie zalety ma leasing konsumencki?

Leasing konsumencki ma długą listę zalet, która sprawia, że naprawdę warto zwrócić na niego uwagę. Przede wszystkim – dostępność i proste procedury. W porównaniu do kredytu, zdobycie leasingu jest łatwiejsze i szybsze. Formalności są znacznie bardziej ograniczone. W przypadku procedur uproszczonych, firmy wymagają jedynie przedstawienia dokumentu tożsamości i zaświadczenia o zarobkach. Przy pełnej procedurze cały proces jest nieco bardziej skomplikowany, jednak w dalszym ciągu znacznie prostszy, niż w przypadku kredytu.

Leasing konsumencki umożliwia przejęcie zarówno nowych, jak i używanych przedmiotów. W ten sposób wybór odpowiedniego produktu zarówno pod względem jego specyfikacji, jak i ceny jest niemal nieograniczony. Ponadto, firmy leasingowe umożliwiają dostosowanie warunków umowy, a po jej zakończeniu możesz, ale nie dokonać wykupu.

Wady leasingu osobistego

Pomimo długiej listy zalet, leasing konsumencki (jak każda inna forma finansowania) nie jest pozbawiony wad. Jedną z najczęściej wymienianych jest fakt, że samochód nie staje się Twoją własnością. Przez cały okres umowy masz pełne prawo do użytkowania pojazdu, jednak jego właścicielem pozostaje firma leasingowa. Oznacza to, że w przypadku szkody całkowitej lub kradzieży – nie otrzymasz odszkodowania i będziesz musiał spłacić przewidziane w umowie raty, których nie pokryje obowiązujące odszkodowanie.

W przypadku bezszkodowej jazdy – również nie otrzymujesz z tego tytułu żadnych korzyści. W dokumentacji ubezpieczonym zostaje właściciel samochodu, dlatego przez cały okres trwania leasingu nie budujesz swojej historii ubezpieczeniowej.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.