Artykuł sponsorowany

Rodzaje technologii druku

Rodzaje technologii druku

Każda technologia druku ma swoje plusy i minusy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że technik drukarskich jest naprawdę wiele, a wybór tej najlepszej może być dość problematyczny. Warto wiedzieć, że nie ma najlepszej technologii druku. Dana technika drukarska może być idealnym wyborem przy jednym zleceniu, a przy innym – najgorszym, dlatego przy jej wyborze dobrze wziąć pod uwagę liczbę wydruków i jakość, jaka nas interesuje.

Technologia cyfrowa

Druk cyfrowy należy do metod, które nie wymagają nośników pośrednich, w tym formy drukarskiej. Treści graficzne nanoszone są tutaj wprost z pliku (danych komputerowych), co pozwala zredukować czas realizacji, dzięki temu istnieje możliwość wykonania zleceń "od ręki". Sama faza przygotowawcza trwa niezwykle krótko i może odbywać się w trakcie drukowania innych zleceń. Jakość otrzymywanych druków w technologii cyfrowej jest znacznie wyższa od wydruków z typowej drukarki lub plotera i jest zbliżona do technologii offsetowej. Natomiast prędkość druku jest dużo szybsza niż w klasycznych drukarkach. Cały proces wydruku polega na naświetlaniu wałka z warstwą fotoprzewodzącą. Każda technologia ma jednak swoje zalety i wady. Jedną z wad druku cyfrowego jest niższa jakość niż druku offsetowego oraz ograniczony wybór papieru i jego format.

Wyróżniamy również druk cyfrowy wielkoformatowy UV. Jest to wysokojakościowy druk cyfrowy tuszami utwardzanymi promieniami UV. Technologia ta umożliwia uzyskiwanie obrazów najwyższej jakości, charakteryzujących się bardzo wysoką odpornością na ścieranie. W druku UV tusz jest utrwalany na podłożu za pomocą promieniowania, tworząc szklistą lub matową powierzchnię, odporną na czynniki zewnętrzne.

Technologia offsetowa

Offset to technika druku płaskiego. Co to oznacza? Najprościej mówiąc, w druku offsetowym elementy drukujące i niedrukujące matrycy znajdują się na tej samej wysokości. W technice tej wykorzystuje się zjawisko wzajemnego odpychania się czynnika drukującego, tj. tłuszczu i niedrukującego, czyli wody. Z technologii offsetowej najlepiej jest skorzystać, gdy nagli nas czas i mamy do wydrukowania wiele egzemplarzy - mowa tutaj nawet o tysiącach egzemplarzy. Druk offsetowy jest bardziej czasochłonny, z uwagi na to, że farba musi wyschnąć. Wymaga także sporych nakładów finansowych, związanych z przygotowaniem produkcji, które zwracają się dopiero przy dużych nakładach. Najczęściej z tego rodzaju druku korzystają osoby, które chcą wykonać ulotki, broszury, katalogi, kalendarze, plakaty i wizytówki. Technologię tę można wybrać jeszcze w sytuacji, gdy chcemy wykonać druk na nietypowym podłożu, np. na kartonie, folii czy eplac-u.

Druk ulotek w bardzo dużym nakładzie wykonuje się właśnie offsetemw którym większy koszt przygotowania do druku rozkłada się na dużą ilość ulotek, oznacza to, że wraz ze wzrostem nakładu, cena jednostkowa pojedynczego wydruku  maleje. Gdy ulotek chcemy wydrukować niewiele, wówczas dużo lepszym wyborem będzie druk cyfrowy. Dobra drukarnia na pewno nas o wszystkim poinformuje i pomoże nam podjąć najlepszą decyzję – zauważa specjalista z drukarni offsetowej AA Print w Mikołowie, która wyróżnia się doskonałą strukturą organizacyjną drukarni i nowoczesnym parkiem maszynowym.

Technologia solwentowa

W tym druku typowe tusze na bazie wodnej zastąpiono pigmentowymi tuszami solwentowymi na bazie rozpuszczalników organicznych. Można go stosować na wszystkich podłożach z zawartością PCV, a w szczególności na podłożach nieprzyczepnych dla tuszy wodnych. Technologię solwentową stosuje się najczęściej do wydruków wielkoformatowych, które muszą być odporne na czynniki zewnętrzne. Druk ten potocznie nazywany jest twardym solwentem i w porównaniu z drukiem eco, jest trwalszy na czynniki zewnętrzne. Charakteryzuje się on większą kroplą nakładania koloru, a co za tym idzie – jest mniej dokładnym drukiem.

W technologii tej wykonuje się głównie plakaty XXL, plakaty reklamowe, naklejki okienne, podłogowe, dekoracyjne, magnetyczne, czy naklejki na środki transportu. Oprócz tego możemy wykonać ścianki pop-up, roll-up, obrazy, fototapety, szyldy reklamowe, czy banery reklamowe. Jak widać, możliwości jest bardzo wiele.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.