Zabezpieczanie zbiorów przy przeprowadzce archiwum. Metody działania
Przeprowadzki przedsiębiorstwa, czy różnego rodzaju archiwów nie stanowią obecnie większego problemu. Konieczne jest tylko wybranie odpowiedniej firmy, która będzie nadzorowała i przeprowadzała cały ten proces. Organizacja przeprowadzki bibliotek oraz archiwum jest bardzo wymagającym zadaniem – głównie ze względu na fakt, że wszystkie zbiory są dokładnie posegregowane oraz ułożone. Po zmianie lokalizacji wszystko musi znaleźć się na swoim miejscu.
Przeprowadzki - jak zrobić to szybko i sprawnie?
Jak odpowiednio przygotować bibliotekę oraz archiwum do zmiany lokalizacji? Kluczem jest właściwe posortowanie oraz dokładne zabezpieczenie wszystkich zbiorów. Konieczne będzie między innymi przygotowanie odpowiedniej ilości kartonów, do której spakowane zostaną wszystkie własności archiwum. Należy również pamiętać o odpowiednim opisaniu każdej paczki, dzięki czemu rozpakowanie w nowej lokalizacji będzie zdecydowanie szybsze. Wybierając kartony, warto zwrócić uwagę na fakt, że powinny być wytrzymałe i skutecznie chronić spakowane w nie przedmioty. W przypadku dokumentacji jest to szczególnie ważne.
Specjalista z firmy Autor Przeprowadzki zauważa:
Podczas zmiany lokalizacji archiwum nie należy zapominać o właściwym zabezpieczeniu najstarszych i najcenniejszych jego elementów. Wiekowe zbiory powinny być starannie zapakowane. Profesjonalna firma odpowiedzialna za przeprowadzkę, powinna mieć na swoim wyposażeniu odpowiednie skrzynie, dzięki którym najcenniejsze zbiory będą skutecznie zabezpieczone przed działaniem niekorzystnych warunków, które mogą wystąpić podczas transportu.
Pakowanie towaru do transportu – na co zwrócić uwagę?
Podczas pakowania archiwum oraz późniejszego rozpakowywania najważniejsze jest zadbanie o porządek. Chaos nie jest dobrym sprzymierzeńcem. Warto odpowiednio oznaczyć wszystkie pudełka jeszcze przed rozpoczęciem całego procesu. Wpłynie to na sprawne pakowanie oraz późniejsze rozpakowywanie - bez obaw o pomylenie kolejności zbiorów. Pudełka należy dokładnie okleić taśmą, dzięki czemu można uchronić się przed przypadkowym rozsypaniem dokumentów podczas transportu.
Transport specjalistyczny warto powierzyć profesjonalistom
Zastosowanie transportu specjalistycznego nie zawsze dotyczy przewożenia nietypowych ładunków. Bardzo często stosuje się go w sytuacji, kiedy konieczne jest przeniesienie archiwum do nowego miejsca.
Dlaczego warto powierzyć tę kwestię specjalistom? W zależności od wybranego zakresu usług fachowcy pomogą:
- zapakować dokumentację lub zabezpieczyć pudła, w której się znajduje,
- przenieść ciężki ładunek ze starej lokalizacji na samochód transportowy,
- wypakować dokumentację.
W jakich miastach wykonywane są np. przeprowadzki archiwum lub innych instytucji? Łódź, Warszawa, Częstochowa, Poznań. Coraz większa liczba przedsiębiorstw decyduje się na prowadzenie tej usługi do swojej oferty. Również sami klienci chwalą sobie takie rozwiązanie. Zyskują wówczas gwarancję wysokiej jakości świadczonych usług oraz pewność, że transportowane elementy dotrą do nowej lokalizacji bez uszkodzeń.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana