Artykuł sponsorowany

Znaczenie koloru auta. Jak wybrać idealną kolorystykę lakieru?

Znaczenie koloru auta. Jak wybrać idealną kolorystykę lakieru?

Kolorystyka lakieru ma duże znaczenie dla większości właścicieli aut. Kierowcy kierują się osobistym gustem, estetyką pojazdu, ale też kwestiami bezpieczeństwa. Poza tym bardzo często zwracają uwagę na trendy, a co za tym idzie – późniejszą wartość samochodu na rynku wtórnym. Nie wiesz, na jaki kolor lakieru ostatecznie się zdecydować? Poznaj najczęściej wybierane modele!

Kolorystyka lakieru – najpopularniejsze modele samochodów osobowych

Producenci samochodów dokładają wszelkich starań, aby ich pojazdy były nowoczesnymi, sprawnymi maszynami. Klienci, którzy szukają idealnych parametrów, mogą wręcz przebierać w kolejnych modelach aut. I mimo stale rozwijającego się przemysłu motoryzacyjnego oraz dostępności wielu rozwiązań kolorystycznych – na topie wciąż pozostają te same warianty.

Najmodniejsze są samochody szare, srebrne, białe, czarne, czerwone, niebieskie oraz zielone. Z kolei pomarańczowe, różowe, brązowe albo żółte spotykane są o wiele rzadziej. Co jednak ciekawe, takie auta o wiele dłużej zachowują pierwotną wartość. Dlaczego? Ponieważ uznaje się je za niszowe, stanowiące naprawdę mały odsetek. Niestety, nie wszyscy producenci decydują się na produkcję w tych kolorach.  W ciekawym pomarańczowo-złotym odcieniu występuje samochód DS 7 CROSSBACK, który proponuje firma DS AUTOMOBILES. – Wyrafinowany SUV-a w tym wydaniu wyróżnia wyrzeźbiona, zgrabna sylwetka. A do tego charakterystyczna, rzucająca się w oczy opcja kolorystyczna! – podkreśla przedstawiciel producenta luksusowych samochodów.

Gusta motoryzacyjne Polaków – mężczyźni vs. kobiety

Przedstawiciele branży motoryzacyjnej zgodnie twierdzą, że nie ma znaczących różnic między kobietami a mężczyznami. Choć niektórzy uważają, że panie stawiają na krzykliwe lakiery, ten pogląd mija się z prawdą. Faktem jest jednak, że panowie najczęściej decydują się na nieco ciemniejsze samochody. Kobiety preferują natomiast nowoczesne auta w jasnej kolorystyce.

Polskie drogi pełne są srebrnych samochodów. Takie auta uważa się za praktyczne, łatwe do utrzymania w czystości. Zarówno białe, jak i srebrne pojazdy najczęściej wybiera się na samochody reklamowe. Doskonale widać na nich banery. Z kolei czarne samochody cieszą się największym wzięciem wśród osób, którym zależy na nienagannej estetyce. Dość przewidywalny jest też gust ludzi ze sportowym zacięciem. Ci wybieraną auta w kolorze czerwonym. Jak widać, kolorystyka lakieru ma zasadnicze znaczenie. Decydując się na określną barwę, bierzemy pod uwagę własne preferencje, a niekiedy kwestie praktyczne.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.