Artykuł sponsorowany

Dobry napitek to podstawa. Jaka powinna być karta win w restauracji?

Dobry napitek to podstawa. Jaka powinna być karta win w restauracji?
Karta win jest jednym z najważniejszych elementów w każdej dobrej restauracji. Jest równie ważna, co samo menu. Niektórzy twierdzą nawet, że bywa ważniejsza. Jeśli będzie dobrze skonstruowana, karta win może stanowić prawdziwą wizytówkę lokalu i stać się jednym z filarów przychodów dla restauracji. Wyjaśniamy, jak powinna wyglądać karta win w restauracji.

Od czego zacząć konstruowanie karty win?

Jako, że na rynku znaleźć można nieprzebrane ilości rodzajów win, to wybór tych odpowiednich do waszego lokalu może doprowadzić do zawrotów głowy. Tradycyjnie wina dzieli się na białe i czerwone, wytrawne, półwytrawne i słodkie, a także na musujące i wzmacniające. Ale to nie wszystko – do tej klasyfikacji dochodzi region pochodzenia, przedziały cenowe oraz kilka innych czynników. Jak więc zacząć konstruowanie karty win, szczególnie jeśli nie ma się o nich zbyt wiele do powiedzenia?
O tym, jakie wino wybrać powinien zdecydować specjalista, dlatego do tego zadania warto zatrudnić wykwalifikowanego sommeliera: to powinien być pierwszy krok jaki wykonacie przy tworzeniu karty win. Jest też inna opcja, a mianowicie można skorzystać z usług zewnętrznych ekspertów, którzy zajmują się opracowywaniem kart win i przeprowadzaniem szkoleń. Innym rozwiązaniem jest wybór importera z dobrym portfolio, który szczyci się zatrudnianiem wykwalifikowanych specjalistów mogących przeszkolić wasz personel. Bez względu na wybraną drogę, dobrze jest skorzystać z wiedzy osób, które na tym naprawdę się znają – radzi nasz rozmówca reprezentujący Restaurację Łowicka 37.

Jak powinna wyglądać karta win w restauracji?

Choć oprawa graficzna karty win to zagadnienie drugoplanowe, to jednak jest ona bardzo ważna. Przede wszystkim, karta powinna być estetyczna, czytelna i stylistycznie pasować do waszej restauracji. Jest ona swego rodzaju wizytówką lokalu, dlatego musi być dopracowana do perfekcji i schludna. W karcie win muszą się znaleźć najważniejsze informacje na temat oferowanych przez wasz lokal trunków, łącznie z ich rocznikami (dlatego karta musi być na bieżąco aktualizowana). Co więcej, karta powinna współgrać z menu i tworzyć z nim jedną całość. Karta win nie powinna być też zbyt długa, aby nie wprowadzić gościa w zakłopotanie. Dobrze jest wybrać do niej wina w różnych przedziałach cenowych, aby każdy odwiedzający waszą restaurację mógł wybrać propozycję odpowiednią do zawartości własnego portfela. Nie można też zapominać o winach domu, które dla wielu osób stanowią bezpieczny wybór. Powinny być one dobrej jakości i w rozsądnej cenie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.