Artykuł sponsorowany

Jak nas widzą tak nas piszą – Znaczenie estetyki stoiska wystawienniczego

Jak nas widzą tak nas piszą – Znaczenie estetyki stoiska wystawienniczego
Udział w targach branżowych to nieodłączna część życia każdego przedsiębiorstwa. To właśnie w czasie takich eventów firmy mają okazję zaprezentować się gronu potencjalnych, pozyskać korzystne kontakty biznesowe lub przedstawić swoją nową ofertę. Powodzenie w czasie targów w dużej mierze zależy nie od renomy, jaką cieszy się marka, ale od jakości stanowiska, na jakim się wystawia. A przede wszystkim od jego estetyki.

Dlaczego estetyka jest taka ważna?

Ludzie to wzrokowcy – co do tego nie ma żadnej wątpliwości. Wzrok to nasz podstawowy zmysł, to właśnie za jego pomocą dokonujemy wstępnej weryfikacji otaczającej nas rzeczywistości. Patrzymy, oceniamy i dopiero później, na podstawie tego, czy dana rzecz zaspokoi nasze oczekiwania estetyczne, podejmujemy decyzję, czy warto się nią bliżej zainteresować. Znane marki są bardzo świadome tego mechanizmu, dlatego tak wielką wagę przywiązują do tworzenia spójnej i przede wszystkim estetycznej identyfikacji wizualnej firmy. Jeśli chcemy, aby nasze przedsiębiorstwo było również postrzegane jako profesjonalne, powinniśmy również zadbać o swój wizerunek. Stworzenie estetycznego stoiska wystawienniczego będzie w tym celu bardzo pomocne. Stanie się ono naszą swego rodzaju wizytówką.

Estetycznie, czyli jak?

Główny problem z estetyką polega na tym, że jest to pojęcie bardzo obszerne i jednocześnie niejednoznaczne – mówi przedstawiciel firmy Art-Co, specjalizującej się w wykonywaniu stoisk wystawienniczych - Rozwiązania, które doskonale sprawdzą się w przypadku jednej firmy, będą odzwierciedlać jej charakter i przyczynią się do wzrostu zainteresowania ofertą, mogą okazać się totalnie nietrafione w przypadku innego przedsiębiorstwa. Już sam dobór kolorów jest złożoną kwestią, bowiem za każdą barwą stoi inny zakres znaczeń, każda wzbudza inne emocje. Generalnie jednak warto trzymać się zasady, że mniej znaczy więcej. Zbyt krzykliwa kolorystyka, zbyt duża ilość elementów i detali zdobiących stanowisko może doprowadzić do wykreowania negatywnego wizerunku firmy, wśród osób odwiedzających targi. Logika stojąca za takim rozumowaniem jest prosta: skoro dana marka nie jest w stanie dobrze się zaprezentować, to prawdopodobnie nie jest profesjonalna również na innych płaszczyznach. Dlatego też w planowaniu wyglądu stoisk zalecamy zdrowy umiar oraz harmonijne połączenie kolorów i form.

Estetyka to nie wszystko

Stoisko to nie tylko wizytówka, ale również miejsce pracy. Dlatego też poza estetyką warto zadbać o funkcjonalność. Przed targami powinniśmy zastanowić się, w jakim celu w ogóle bierzemy w nich udział i pod tym kątem dobrać rozwiązania, które pozwolą nam osiągnąć ten cen. Przykładowo: jeśli naszym celem na targach jest przede wszystkim promocja nowego produktu, powinniśmy zadbać o odpowiednią jego ekspozycję.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.