Artykuł sponsorowany

Jak umeblować biuro? Porady i sugestie

Jak umeblować biuro? Porady i sugestie
Wygląd biura wpływa nie tylko na komfort pracy, ale również na kreatywność pracowników.  Zaraz po mieszkaniu jest to najważniejsze pomieszczenie w codziennym życiu. Każdy z nas chciałby pracować w miejscu przyjaznym, ładnie urządzonym i dopasowanym do potrzeb ludzi w nim przebywających, dlatego ważne jest, aby umeblować biuro tak, aby pracowało się w nim lepiej. Coraz bardziej popularny jest podział biura na strefy do pracy, relaksu czy spotkań.

Podział biura na strefy

Każdy pracownik firmy potrzebuje odpowiednio zaprojektowanej przestrzeni, aby czuć się swobodnie i komfortowo. Dlatego dobrym pomysłem jest podział biura na strefy. Strefa recepcji tworzy wizerunek firmy i na długo zapada w pamięć odwiedzających. Open space to miejsce do kreatywnych procesów, podstawą są tutaj osobne biurka, które fajnie byłoby oddzielić panelami od sąsiednich biurek tak, aby można było pracować w skupieniu. Ciche pokoje mające wygłuszenie akustyczne, dadzą intymność, pomogą nam się skupić np. podczas rozmowy z klientem i pozwalają uciec od hałasu. Sale konferencyjne to strefa do spotkań planowanych z klientami, które wcześniej należy rezerwować. W pracy bardzo ważna jest równowaga, dlatego w biurze powinien znaleźć się chillout room, czyli strefa relaksu i regeneracji, gdzie pracownicy mogą odpocząć po intensywnej pracy umysłowej, dlatego powinny być w niej wygodne sofy, pufy, stoły. Strefa eat and meet, czyli miejsce nieformalnych spotkań, gdzie możemy zjeść lunch, wypić kawę, herbatę i porozmawiać.

Własny styl i kolorystyka

Kolorystyka mebli biurowych ma duże znaczenie. W większości firm królują kolory bezpieczne, czyli stonowane. Z drugiej strony, zbyt chłodne i stonowane pomieszczenia mogą sprawić, że ludzie w nich przebywający będą czuć się nieswojo i mało komfortowo. Nie powinniśmy bać się mocnych akcentów i kolorów, które zapobiegną nudzie i monotonii. W ostatnich latach bardzo modnym i ciekawym pomysłem jest umeblowanie biura w tonacji logotypu firmy. Jeżeli logo naszej firmy ma kolorystykę czerwono – niebieską, warto wówczas wpleść te kolory do wystroju biura, np. krzeseł, biurek, szafek czy ścian. Dodatki w jaskrawych kolorach czy pomalowanie jednej ściany na żywszy kolor mogą stworzyć bardzo ciekawe wnętrze. Można też pomyśleć o ledowych napisach 3D na ścianę z nazwą naszej firmy czy ciekawych printach graficznych na ścianach. Taki pomysł z pewnością pozostanie na długo w pamięci klientów jak i pracowników oraz świadczyć będzie o fachowości firmy. W umeblowaniu biura idealnie sprawdzi się szkło czy metal. Stół konferencyjny ze szklanym blatem i metalowymi nogami będzie wyglądał bardzo efektownie i nowocześnie. Nie zapominajmy o zieleni, która podnosi zdrowotność, relaksuje, uspokaja i oczyszcza powietrze. Wybierajmy takie rośliny, które nie wymagają szczególnej pielęgnacji i są łatwe w utrzymaniu, np. wężownica (sansewieria), figowiec benjamiński czy zamiokulkas zamiolistny.

Wygoda i ergonomia

Nieergonomicznie urządzone biuro obniża motywację pracowników i powoduje niechęć do realizowania obowiązków. Pamiętajmy, że wygoda i ergonomia bezpośrednio przekłada się na zdrowie, samopoczucie i efektywność pracowników. Źle wyprofilowane krzesła czy biurka mogą powodować bóle pleców, karku, szyi czy głowy – podpowiada ekspert z firmy Semar meble biurowe w Tychach, która tworzy wygodne, przyjazne i kreatywne przestrzenie biurowe.
Zbyt długie przebywanie przed monitorem przy nieodpowiednim naświetleniu może spowodować bóle oczu i związane z nim późniejsze problemy. Najlepszym rozwiązaniem będzie korzystanie ze światła dziennego lub korzystanie z lamp, które nie oślepiają i nie męczą naszego wzroku. Biurko powinno być przede wszystkim wygodne i uporządkowane, z dużą ilością szufladek i organizerów. Nie chcemy przecież utonąć wśród papierowych karteczek i dokumentów. Ważna jest również wysokość biurka, na rynku dużą popularnością cieszą się biurka z elektryczną regulacją wysokości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.