Dobry Styl > Porady > Jak wybrać ławkę pod sztangę?

Jak wybrać ławkę pod sztangę?

Data: 02.05.2018 Kategoria: Porady

Niemalże każdy amator ćwiczeń siłowych marzy o tym, by stworzyć w swoim domu swoje małe zaplecze, w którym będzie mógł swobodnie uprawiać swój ulubiony sport. Sympatycznie jest wyjść na siłownię i poćwiczyć z innymi, poznać nowych ludzi i wymienić się doświadczeniami, jednak nie zawsze mamy na to czas. Jak wybrać odpowiednią ławkę pod sztangę, która będzie spełniała nasze oczekiwania? – Krótki poradnik.

Materiał podstawy i obicie

Kiedy wybieramy ławkę pod sztangę, czy jakąkolwiek inną ławkę do ćwiczeń, powinniśmy sprawdzić, z jakiego materiału jest wykonana jej podstawa. Powinien to być metal solidny i łatwy w utrzymaniu czystości – najlepiej stal nierdzewna. Musimy też sprawdzić, z czego wykonane jest obicie ławki. Ma to duże znaczenie. Materiał powinien być solidny, odporny na uszkodzenia mechaniczne, na ścieranie. Kiepskie materiały mogą się zniszczyć nawet po kilku miesiącach używania ławki. Nie wybierajmy obić jasnych, ponieważ trudno zachować ich czystość. Warto dodać, że materiał nie powinien być śliski. Kiedy ćwiczymy, pocimy się – materiał nie powinien reagować na wilgoć.

Stabilność i maksymalne obciążenie

Ławka pod sztangę musi być stabilna. Nie warto więc wybierać bardzo tanich modeli, których elementy nie są ze sobą dobrze i solidnie połączone. Kiedy wykonujemy dużo intensywnych ćwiczeń i często zmieniamy pozycję, stabilność jest bardzo ważna. Zwróćmy więc uwagę na to, jak szerokie są nóżki i inne poszczególne elementy. Ważne są proporcje. Istotne jest także maksymalne obciążenie. W przypadku ławek pod sztangę producent podaje zawsze maksymalną wagę użytkownika oraz maksymalne obciążenie stojaków – mówi nam przedstawiciel sklepsportowy.pl, sklepu internetowego PROSPORT. Jeśli maksymalna waga użytkownika to np. 120 kg i maksymalne obciążenie stojaków to kolejne 120 kg, oczywiste jest, że ogólne obciążenie ławeczki to suma tych wartości.

Systemy regulacji

Kiedy kupujemy ławkę pod sztangę, czy ławkę skośną do ćwiczeń mięśni brzucha, istotne powinny być dla nas systemy regulacji. Chcemy mieć możliwość regulowania pochylenia oparcia oraz regulowania stojaków pod sztangę. Zwróćmy uwagę na to, czy systemy regulacji i blokady są solidnie skonstruowane. Na koniec warto dodać, by zwrócić uwagę na gabaryty ławki pod sztangę. Coraz częściej robimy zakupy sprzętów sportowych w sklepach internetowych – przyjrzyjmy się wymiarom, które podaje sprzedawca. Osoby o średnim wzroście i bez nadwagi nie będą mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego sprzętu, ale osoby bardzo wysokie szczególnie powinny się przyjrzeć gabarytom ławki do ćwiczeń. Powodzenia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *