Artykuł sponsorowany

Kapelusz dla niej i dla niego. Aktualne trendy.

Kapelusz dla niej i dla niego.  Aktualne trendy.
Bezpowrotnie minęły czasy, gdy nie do pomyślenia było wyjście z domu bez kapelusza.  Obecnie, noszenie nakryć głowy to nie kwestia obyczajowych regulacji, lecz raczej wyznacznik indywidualnego stylu. W związku z tym, że modowe tendencje zmieniają się jeszcze szybciej niż pory roku, koniecznością bywa jedynie podporządkowanie się wymogom aury. Mimo, że granice pomiędzy damską a męską modą uległy pewnemu zmiękczeniu, dosłowne zapożyczenia  prowadzone są raczej z szafy męskiej do kobiecej niż odwrotnie.  W dziedzinie nakryć głowy drogę tę przeszły chyba wszystkie modele od Cylindra, przez Fedorę, po Papachę i Bejsbolówkę.

Jak nosić kapelusze

W zgodzie z najnowszymi tendencjami nakrycia głowy przestają być zarezerwowane wyłącznie na zobowiązujące, oficjalne okazje i z takimi strojami zestawiane.  Powracają w wielkim stylu odnajdując się fantastycznie w nieoczywistych stylizacjach, z bardziej casualowymi elementami ubioru, jak jeansy i sneakersy.  Kocha je także styl boho.

Kapelusze damskie

Panie dobierając nakrycie głowy w tym sezonie, nie powinny zapominać o piórach, w które przystrojone jest absolutnie wszystko, nie wyłączając kapeluszy. Modne będą wszelkiego rodzaju Fascynatory, czyli niewielkich rozmiarów stroiki, mocowane do włosów za pomocą opasek, spinek lub gumek, przyozdobione dekoracjami z kwiatów, woalek, kawałków futra, bądź koronki. Do łask wracają również tak zwane Pillboxy, czyli okrągłe, figlarne kapelusiki, noszone często na bakier.  Obecnie do tej kategorii zaliczane są także Toczki.  Te owalne albo okrągłe nakrycia głowy bez ronda, wylansowane przez Jackie Kennedy, znajdą z pewnością rzesze zwolenniczek, wśród pań chcących połączyć indywidualizm z klasyką.

Kapelusze męskie

Panowie mają do wyboru zdecydowanie mniej szalone propozycje. Mogą żonglować wariacjami na temat zawsze aktualnych modeli takich jak Trilby czy Homburg.  Zwłaszcza jeśli zależy im na podkreśleniu elegancji i formalności swojego ubioru.  Tym, którzy stawiają na niebanalne wykończenie stroju lecz równie mocno cenią wygodę, pozostaje szeroki wybór ciekawych Kaszkietów. Dla zwolenników stylu nieformalnego, ocierającego się o country, nieodzowne okażą się nieco zawadiackie Westerny z wysoką główką i szerokim rondem. Arbitrom elegancji w ciepłych, letnich miesiącach do gustu przypadnie z pewnością również i w tym sezonie modna Panama.  Kształtem zbliżona jest do Fedory i Trilby, lecz wykonana z włókien liścia palmowego albo ze słomy.  Specjalny typ wyplotu pozwala wielokrotnie kształtować kapelusz męski i wyginać rondo ku górze. Osoby, które lubią akcentować swoją fantazję i dobrze odnajdują sie w awangardowych klimatach  powinny zdecydować się w tym sezonie na miękki artystyczny Beret. Warto tu wspomnieć, że Beret to w zasadzie nakrycie głowy unisex.  Noszone jest chętnie tak przez mężczyzn, jak przez kobiety.
Chociaż początkowo Beret był głównie męskim nakryciem głowy, w XV wieku upowszechnił się jako znak rozpoznawczy ludzi przynależących do warstw wykształconych. Z czasem zaczął być chętnie noszony przez artystów. W wieku XX, jako oznaka niezależności i emancypacji, został wchłonięty przez modę kobiecą. - opowiada modystka z wytwórni kapeluszy Skoczów - Mes.

Dla niej i dla niego

Podobnie, jak wspomniany wyżej Beret, równie uniwersalny charakter ma wyróżniający się niską, płaską główką i niedużym rondem Kanotier.  Najbardziej znaną postacią, która go nosiła był francuski piosenkarz Maurice Chevalier, w Polsce stanowił znak rozpoznawczy Hanki Bielickiej. Co ciekawe, również dotychczasowa ikona męskiego stylu, czyli  Fedora aktualnie odnalazła się w kobiecej szafie.  Prawdopodobnie dzięki uniwersalności w kształtowaniu elastycznego, szerokiego ronda, pozwalającego nadać twarzy bardzo intrygujący wyraz. Niezależnie od zmieniających sie mód, kapelusze i inne nakrycia głowy nieodmiennie grają rolę wzmacniacza każdej stylizacji - raz będąc wykrzyknikiem, a raz kropką nad i.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.