Artykuł sponsorowany

Karton jako doskonały materiał pakunkowy

Karton jako doskonały materiał pakunkowy

Opakowania kartonowe mają bardzo wiele zastosowań, nie tylko w życiu codziennym, ale również zawodowym. Wykorzystywane są w różnych branżach i dziedzinach przemysłu.  Mogą charakteryzować się różnymi wielkościami, kształtami czy stopniem wytrzymałości. Opakowania kartonowe najczęściej używane są w handlu detalicznym do ochrony produktów. Jakie jeszcze zastosowanie może mieć ten materiał pakunkowy?

Właściwości opakowań kartonowych

Opakowania kartonowe wykonane są z tektury, co sprawia, że są lekkie i praktycznie nie wpływają na wagę produktów w nich przechowywanych. Co więcej, nie przepuszczają światła oraz nie wpływają na smak czy zapach, co jest szczególnie ważne przy produktach spożywczych. Opakowania kartonowe wzmocnione folią bąbelkową czy przekładkami mogą zapewnić bardzo skuteczną amortyzację, głównie produktów szklanych czy porcelanowych. Tak zabezpieczony towar z pewnością nie ulegnie uszkodzeniu czy ubrudzeniu. Opakowania kartonowe to bardzo duże ułatwienie dla procesów związanych z rozładunkiem czy załadunkiem towarów. Bardzo często możemy się z nimi spotkać w magazynach i hurtowniach. Wysyłanie paczek na poczcie bez możliwości zapakowania w przesyłki w karton również byłoby sporym utrudnieniem. Niewątpliwą zaletą jest ekologiczność tego rodzaju materiału pakunkowego, który ma o wiele mniejszy wpływ na środowisko niż plastik czy torebki foliowe.

Rodzaje opakowań kartonowych i ich zastosowanie

Na rynku można dostać wiele rodzajów kartonów. Różnią się one miedzy sobą wielkością, wytrzymałością czy kształtem. Wyróżniamy:

  • opakowania kartonowe klapowe – mają bardzo prostą konstrukcję oraz niewielką masę. Jest to najbardziej popularna forma opakowań wykorzystywana do transportu produktów oraz przy wysyłce pocztowej,
  • opakowania kartonowe wysuwane - składają się z większej liczby elementów.

Opakowania te mogą być wysuwane pionowo, poziomo lub wsuwane jeden w drugi. Mają szerokie zastosowanie, np. jako estetyczne pudełka wykorzystywane w celach marketingowych, np. opakowania do telefonów komórkowych – tłumaczy ekspert z firmy WOK produkującej kartony standardowe i nietypowe,

  • opakowania kartonowe dwuczęściowe – zbudowane są z wieka i spodu. Spotkać je możemy w sklepach obuwniczych,
  • opakowania kartonowe składane – w których spód składa się tworząc ścianki boczne bez używania kleju. Najbardziej sprawdzają się w ogrodnictwie i gastronomii,
  • opakowania kartonowe trwale łączone – mają zastosowanie przy transporcie cięższych materiałów, dlatego są bardziej wytrzymałe. Łączone są najczęściej przy użyciu zszywacza,
  • opakowania jednoczęściowe – wykonane są z jednego elementu, co sprawia, że można je łatwo złożyć. Mają zastosowanie szczególnie w branży farmaceutycznej i spożywczej. Idealnie nadają się do pakowania szklanek czy kubków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.