Dobry Styl > Porady > Kasetony reklamowe. Co warto o nich wiedzieć?

Kasetony reklamowe. Co warto o nich wiedzieć?

Data: 15.07.2019 Kategoria: Porady

Wykorzystanie reklamy w promocji firm czy produktów jest obecnie standardem. W natłoku materiałów, którymi są zasypywani potencjalni klienci, poszukuje się nowych, ciekawych i skutecznych rozwiązań. Jednym z nich są kasetony reklamowe, produkowane w wariantach tradycyjnych oraz z podświetleniem. Czym się one wyróżniają i co warto wiedzieć o ich możliwościach?

Czym jest kaseton reklamowy?

Kasetony reklamowe są konstrukcjami wykonanymi z lekkich materiałów przeznaczonymi do montażu na ścianie budynku lub w formie swobodnej, np. jako element wiszący pod sufitem czy nad wejściem. Zależnie od przeznaczenia oraz dostępnego miejsca mogą przyjmować kształt prostokątnych paneli o dowolnych wymiarach, a także przestrzennych kostek, okręgów, owali lub specyficznych wzorów. Dzięki współczesnej technice cięcia i frezowania materiałów można z nich wykonać nie tylko regularne formy geometryczne. Nie ma ograniczeń w konstruowaniu kasetonów, które kształtem mogą przypominać nawet filiżankę parującej kawy czy hamburgera. Te charakterystyczne nośniki reklamy mogę też być wycinane w ażurowe wzory. Dzięki temu powstaje kolorowe, często podświetlane logo lub kaseton z trójwymiarowym napisem.

Innym atutem kasetonów reklamowych jest ich przystosowanie do podświetlania. Elementy wykonane z nieprzejrzystych materiałów świetnie się zaprezentują wyodrębnione z tła żarówkami LED umieszczonymi pod spodem. Z kolei nośniki z pleksi lub innych przejrzystych tworzy można pokrywać nadrukiem i podświetlać od wewnątrz. Różnorodność elementów dotyczy nie tylko kształtów, ale i materiałów, z których się je wykonuje. W ostatnich latach są popularne kasetony z plexi, aluminium i dibondu.

Jeden nośnik – kilka funkcji

W przeciwieństwie do wielu innych form reklamy, kasetony nie tylko są jej nośnikiem. Odpowiednio zaprojektowane, stanowią też ciekawy sposób na podkreślenie obecności firmy na głównej ulicy miasta czy w galerii handlowej. W takim kontekście pełnią one funkcję informacyjną, wskazując, w którym miejscu znajduje się markowy sklep, biuro notarialne czy kawiarnia. Inną ważną funkcją kasetonów reklamowych jest ich udział we wzmacnianiu identyfikacji wizualnej firmy. Charakterystyczne logo, napis, wykonany czcionką o określonym kroju czy zestaw barw powodują, że każdy potencjalny klient utożsamia je z konkretnym asortymentem czy usługami. Wybór odpowiedniej formy graficznej może też budzić konkretne skojarzenia. Przykładowy, wymieniony wcześniej hamburger lub filiżanka kawy skierują w odpowiednie miejsce każdego głodnego lub spragnionego klienta. Wreszcie kasetony, które projektuje i wykonuje firma pracownia reklamowa LogArt są ciekawą formą dekoracji i dopełnieniem przestrzeni przed budynkiem. Atrakcyjny element z nazwą firmy czy instytucji umieszczony na stelażu lub cementowym cokole dodaje przestrzeni elegancji i podnosi prestiż otoczenia.