Metoda Dobrego Startu u dzieci w żłobku
Główny cel Metody Dobrego Startu
Metoda Dobrego Startu stała się popularna w Polsce dzięki psycholog Marcie Bogdanowicz. Jej inspiracją była francuska metoda wspierania rozwoju dzieci – Le Bon Depart. Głównym celem MDS jest wspomaganie rozwoju dziecka, diagnozowanie i korekta zaburzeń rozwoju, zapobieganie trudnościom w nauce, oraz adaptacja najmłodszych do środowiska przedszkolnego i rodzinnego.Jak wyglądają zajęcia MDS?
Ćwiczenia MDS mają formę zabawową i różnią się od klasycznych terapii dla dzieci. Prowadzone są w grupach, bardzo rzadko indywidualnie. Jak wyjaśnia ekspert z Centrum Edukacji Familia w Katowicach:Zajęcia wypełnione są ciekawymi zabawami, które przynoszą dzieciom radość i angażują je do wykonywania przyjemnych ćwiczeń. Wykorzystują ruch, obrazy, muzykę i rytm do wspierania dziecka.Lekcja opiera się na trzech kluczowych elementach:
- motorycznym, czyli ćwiczenia ruchowe (np. bieganie po sali i podążanie za narracją nauczyciela),
- słuchowym, czyli ćwiczenia ruchowo-słuchowe (np. uderzanie ręką dominującą o bębenek w rytm muzyki),
- wzrokowym, czyli ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe (np. rysowanie wzorów, liter i figur w rytm jednocześnie śpiewanej piosenki).
Dla kogo Metoda Dobrego Startu?
MDS przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 2 do 10 lat. Jest nie tylko dobrą terapią, ale także doskonałą profilaktyką. Polecana jest dzieciom zarówno zdrowym, jak i z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Metoda ta najczęściej wykorzystywana jest w przypadku zagrożenia dysleksją, opóźnień w rozwoju mowy, wad słuchu, niższej sprawności intelektualnej, trudności w uczeniu się. Zajęcia przeznaczone są także dla pierwszoklasistów, którzy przygotowują się do nauki płynnego czytania i pisania.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana