Artykuł sponsorowany

Private label - co to takiego?

Private label - co to takiego?
Private label, czyli po polsku „marka własna” to zjawisko, które dotyczy sprzedaży produktów nie pod marką producenta, ale pod marką dystrybutora. Private label cieszy się bardzo dużą popularnością, bo wiele firm zajmujących się handlem chce przyciągać do siebie klientów stosują własne marki, których nie ma nigdzie indziej. Czym dokładnie jest private label? Przekonaj się czytając nasz artykuł.

Private label – znaczenie

Termin private label pochodzi z języka angielskiego i oznacza po prostu prywatną markę. Używa się go jednak w specyficznym znaczeniu – wtedy, kiedy firma zajmująca się dystrybucją jakiegoś towaru sprzedaje go pod marką własną, a nie marką producenta. Taka praktyka jest dziś bardzo powszechna – zaczynając na produktach spożywczych, a na ubraniach kończąc. Marki własne w ostatnim czasie bardzo szybko się rozwijały - w ostatnich kilku latach firmy handlowe chętnie z nich korzystały w celu przyciągnięcia nowych i utrzymania stałych klientów.

Kto korzysta z marek własnych?

Z private label najchętniej korzystają duże sieci handlowe. Oferując produkty marki własnej, takie sieci są w stanie zaproponować klientom niskie ceny. To także dobry sposób na budowanie wizerunku firmy – kiedy produkty z marką własną są dobrej jakości, to klienci, którzy je kupują zyskują większe zaufanie do sklepu. To dlatego niemal co trzeci produkt sprzedawany dziś w Polsce przez duże sieci handlowe jest opatrzony private label. Dotyczy to zarówno wody butelkowanej, chemii gospodarczej jak i ubrań. Kluczowe przy tworzeniu marki własnej jest znalezienie podwykonawcy, który wykona dla nas produkty dobrej jakości. Dobrą firmą, zajmującą się produkcją ubrań i współpracującą z różnymi przedsiębiorstwami na zasadzie private label jest PPHU Ariadna s.c.  To firma z dużym doświadczeniem i zapleczem sprzętowym, co pozwala na realizacje każdego projektu. Realizuje projekty nie tylko dla polskich przedsiębiorstw, ale też dla partnerów biznesowych z zachodu.

Jak stworzyć własną private label?

Tworząc swoją markę własną powinniśmy przede wszystkim znaleźć dobrego podwykonawcę – to znaczy firmę, które nie tylko zaoferuje nam produkty najwyższej jakości, ale też będzie w stanie zaproponować konkretne rozwiązania, które pomogą nam stworzyć wspólny, atrakcyjny wizerunek marki. Żeby klienci chcieli korzystać z produktów naszej marki własnej, musimy zaproponować im coś więcej niż tylko niskie ceny – dlatego strategia takiej marki własnej musi być dobrze przemyślana

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.