Private label - co to takiego?
Private label – znaczenie
Termin private label pochodzi z języka angielskiego i oznacza po prostu prywatną markę. Używa się go jednak w specyficznym znaczeniu – wtedy, kiedy firma zajmująca się dystrybucją jakiegoś towaru sprzedaje go pod marką własną, a nie marką producenta. Taka praktyka jest dziś bardzo powszechna – zaczynając na produktach spożywczych, a na ubraniach kończąc. Marki własne w ostatnim czasie bardzo szybko się rozwijały - w ostatnich kilku latach firmy handlowe chętnie z nich korzystały w celu przyciągnięcia nowych i utrzymania stałych klientów.Kto korzysta z marek własnych?
Z private label najchętniej korzystają duże sieci handlowe. Oferując produkty marki własnej, takie sieci są w stanie zaproponować klientom niskie ceny. To także dobry sposób na budowanie wizerunku firmy – kiedy produkty z marką własną są dobrej jakości, to klienci, którzy je kupują zyskują większe zaufanie do sklepu. To dlatego niemal co trzeci produkt sprzedawany dziś w Polsce przez duże sieci handlowe jest opatrzony private label. Dotyczy to zarówno wody butelkowanej, chemii gospodarczej jak i ubrań. Kluczowe przy tworzeniu marki własnej jest znalezienie podwykonawcy, który wykona dla nas produkty dobrej jakości. Dobrą firmą, zajmującą się produkcją ubrań i współpracującą z różnymi przedsiębiorstwami na zasadzie private label jest PPHU Ariadna s.c. To firma z dużym doświadczeniem i zapleczem sprzętowym, co pozwala na realizacje każdego projektu. Realizuje projekty nie tylko dla polskich przedsiębiorstw, ale też dla partnerów biznesowych z zachodu.Jak stworzyć własną private label?
Tworząc swoją markę własną powinniśmy przede wszystkim znaleźć dobrego podwykonawcę – to znaczy firmę, które nie tylko zaoferuje nam produkty najwyższej jakości, ale też będzie w stanie zaproponować konkretne rozwiązania, które pomogą nam stworzyć wspólny, atrakcyjny wizerunek marki. Żeby klienci chcieli korzystać z produktów naszej marki własnej, musimy zaproponować im coś więcej niż tylko niskie ceny – dlatego strategia takiej marki własnej musi być dobrze przemyślanaDziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana