Ślub cywilny w plenerze? To możliwe!
Ślub cywilny w plenerze w świetle prawa
Kwestie zawierania ślubu cywilnego reguluje Prawo o aktach stanu cywilnego. Ustawa z 1986 roku dopuszczała organizację ślubu poza Urzędem Stanu Cywilnego, jednakże w wyjątkowych okolicznościach. Jakie to były okoliczności? Jak wyjaśnia nasz rozmówca, pracownik hotelu Dzikie Wino, w którym organizowane są śluby cywilne:Para młoda mogła zawrzeć związek małżeński poza urzędem w sytuacjach, w których jedno z przyszłych małżonków nie mogło stawić się w jego murach z uwagi na chorobę lub pobyt w szpitalu.Znane są przypadki, w których urzędnicy podchodzili do zapisów, zawartych w ustawie, z dystansem i udzielali parom ślubu cywilnego poza murami USC nie tylko w przypadkach złego stanu zdrowia pani czy też pana młodego. Jednakże nawet w takich okolicznościach czas oczekiwania na zgodę był dłuższy, a zakres formalności, jakich należało dopełnić większy. Szczęśliwie w 2015 roku dokonano nowelizacji starej ustawy i ślub cywilny może być już zawierany w różnych lokalizacjach, nie tylko w budynku Urzędu Stanu Cywilnego. Należy jedynie pamiętać o tym, aby miejsce, w którym ma się odbyć ceremonia zaślubin, nie zakłócało należnej jej powagi oraz dostojności. Ponadto para młoda musi zapewnić zgromadzonym na uroczystości gościom bezpieczne warunki. Jak widać ślub cywilny w plenerze nie stanowi obecnie najmniejszego problemu. Zarówno pod względem prawnym, jak i organizacyjnym. Pozostaje jedynie kwestia, gdzie urządzić ceremonię?
Jeśli nie w urzędzie, to gdzie?
Jeśli nie macie swojego ukochanego miejsca, jeśli szukacie pomysłów, podpowiadamy – wybierzcie malowniczo położony hotel, zlokalizowany najlepiej przy głównej trasie. Wówczas Wasz ślub cywilny w plenerze pozostawi niezapomniane wrażenia do końca życia. Oprócz walorów estetycznych, piękna okolica sprzyja również udanej zabawie. Położenie przy głównej drodze zaś sprawia, że żaden z zaproszonych gości nie będzie miał problemów z dotarciem na miejsce. A po ceremonii w hotelowym obiekcie może odbyć się przyjęcie weselne. Takie rozwiązanie niesie ze sobą wiele korzyści. Jakich?Zalety organizacji wesela w hotelu
Organizując przyjęcie w hotelu nie musimy martwić się już o zakwaterowanie gości – bazę noclegową mamy bowiem już na miejscu. Taką opcję docenią szczególnie te pary, których goście mają do przebycia długą drogę. Wesele w hotelu to także zero zmartwień, związanych z organizacją sali – począwszy od ustawienia stołów, na najdrobniejszych elementach dekoracyjnych skończywszy. O wszystko zadbają bowiem profesjonaliści. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku zaplecza gastronomicznego. Wreszcie organizując przyjęcie weselne w hotelu, możemy skorzystać z szeregu usług dodatkowych, będących udogodnieniem tak dla młodożeńców, jak i świętujących z nimi gości. Pośród popularnych usług tego typu hotele najczęściej oferują odbiór gości z lotniska, wynajem apartamentu oraz samochodu dla młodej pary, a także możliwość korzystania z hotelowej pralni.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana