Smarownice pneumatyczne i zasadność ich stosowania
Czym jest smarownica pneumatyczna?
Smarownica jest urządzeniem służącym do smarowania węzłów trących pod ciśnieniem. Podawanie środka smarnego (oleju lub smaru) może być wymuszane mechanicznie, elektrycznie lub pneumatycznie. Jak można się już domyślić, smarownice pneumatyczne zasilane są kompresorem lub za pośrednictwem centralnej instalacji sprężonego powietrza, a więc oprzyrządowania będącego standardem wyposażenia każdego warsztatu samochodowego.Dlaczego wybrać smarownicę pneumatyczną do warsztatu?
Podstawowym argumentem przemawiającym za wyborem smarownicy pneumatycznej jest prostota obsługi tego urządzenia. Praca ze smarownicą ręczną lub nożną wymaga sporego wysiłku mechanika, z kolei zakup, jak i eksploatacja urządzeń elektrycznych jest stosunkowo kosztowna. Zasilanie smarownicy sprężonym powietrzem jest więc rozwiązaniem najwygodniejszym i najbardziej korzystnym z punktu widzenia ekonomii.Kolejną zaletą urządzeń pneumatycznych jest niezawodność i wydajność . Ze względu na prostą budowę smarownice ciśnieniowe rzadko ulegają awariom, a możliwość pracy z kompresorem sprawia, że możemy użyć jej praktycznie zawsze – przekonuje nasz rozmówca z firmy Moto-Dakar.Oliwiarki i towotnice pneumatyczne są trwałe, odporne na uszkodzenia mechaniczne, wygodne i wydajne, ale to nie wszystko. Istotną zaletą jest też szerokie spektrum możliwości ich zastosowania – sprawdzają się zarówno podczas obsługi samochodów osobowych, jak również przy pracy w ciężkich warunkach z dużymi maszynami rolniczymi i przemysłowymi oraz pojazdami dostawczymi.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana