Dobry Styl > Porady > Usługa naprawy telefonów door to door

Usługa naprawy telefonów door to door

Data: 15.06.2018 Kategoria: Porady

Współczesny człowiek bez telefonu jest niemal jak bez ręki – wiedzą o tym najlepiej zwłaszcza ci, którzy doświadczyli poważniejszego uszkodzenia sprzętu. Zdenerwowanie związane z wystąpieniem ewentualnej usterki dodatkowo zaś rośnie, gdy musimy znaleźć czas, aby dostać się do serwisu – najpierw, żeby zostawić urządzenie, a potem, by je odebrać. Rozwiązaniem tego problemu jest usługa naprawy „door to door”. Na czym polega?

Tłumaczenie z angielskiego to oczywiście „od drzwi do drzwi”, co z grubsza objaśnia sposób załatwienia całej sprawy. Otóż uszkodzony telefon zostaje odebrany od nas „spod drzwi” przez kuriera i tą samą drogą wraca do nas po naprawie. Zorganizowanie tego udogodnienia leży po stronie serwisu, który nieraz – jak to jest w przypadku choćby warszawskiego MacForce – pokrywa również koszty przesyłki.

Co trzeba zrobić?

Właściciel telefonu musi zadbać tak naprawdę jedynie o trzy sprawy: o wypełnienie odpowiedniego formularza na stronie internetowej serwisu (umieszcza się tam chociażby informację o adresie, pod który ma zostać dostarczony telefon po naprawie), o bezpieczne zapakowanie sprzętu (np. w oryginalne pudełko albo w kopertę z folią bąbelkową) oraz o uregulowanie należności (przelewem lub kurierowi przy odbiorze).

Komfortowe rozwiązanie

Może to być bowiem zarówno adres domowy, jak i np. siedziba firmy, w której pracujemy. To my decydujemy o tym, która opcja jest dla nas wygodniejsza. Nie tracimy czasu i pieniędzy (chociażby na paliwo do auta), nie stoimy w korkach, nie denerwujemy się wreszcie, że zbliża się godzina zamknięcia serwisu, albo że nie możemy go szybko znaleźć? Usługę naprawy telefonu „door to door” docenią również osoby chore, niepełnosprawne lub mieszkające stosunkowo daleko od punktów serwisowych.

Czas naprawy

W formularzu oprócz adresu warto podać informacje na temat charakteru samej usterki. Niekiedy sprawa jest jasna: zbita szybka wyświetlacza, uszkodzony mikrofon bądź głośnik, niesprawny port ładowania itp. Co jednak w przypadku, gdy telefon po prostu nie reaguje? Wówczas też przekazujemy go kurierowi, który dostarcza sprzęt do serwisu – tam fachowcy stawiają precyzyjną diagnozę i sporządzają wycenę naprawy, którą trzeba potwierdzić. Czas usuwania usterki zależy od stopnia jej zaawansowania, z reguły wynosi jednak około 48 godzin. W wielu przypadkach jednak naprawiony telefon dostaniemy z powrotem już następnego dnia od nadania!

Kwestie bezpieczeństwa

Przesyłka w obie strony jest z założenia ubezpieczona. Na wszelki wypadek możemy przed oddaniem telefonu i akcesoriów kurierowi dokładnie je sfotografować – również po zapakowaniu. Dzięki temu będziemy mieć dowody na okoliczność reklamacji z tytułu uszkodzenia sprzętu w transporcie.