Artykuł sponsorowany

Zalety wydruków cyfrowych

Zalety wydruków cyfrowych
Różne technologie druku odgrywają niezwykle istotną rolę w działaniach reklamowych. To dzięki nim możliwe jest produkowanie takich nośników reklamy jak plakaty, banery, rollupy i wiele innych. Jedną z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych pod względem jakościowym technologii druku, jest druk cyfrowy. W jaki sposób działa ta technologia i jakie są jej najważniejsze zalety?

Jak działa druk cyfrowy?

W tradycyjnych metodach drukarskich, takich jak offset konieczne jest stosowanie specjalnych, wypukłych matryc, które umożliwiają nanoszenie wzorów z farby na nośnik, np. papier lub tkaninę. W druku cyfrowym rolę matrycy pełni tzw. fotoreceptor, czyli kręcący się, naładowany elektrostatycznie cylinder, pokryty warstwą materiału światłoczułego. To właśnie na fotoreceptorze powstaje pierwotny obraz, który zostaje później naniesiony na ostateczny nośnik reklamy. Dzieje się tak poprzez naświetlenie określonych punktów na cylindrze za pomocą bardzo precyzyjnej wiązki laserowej. Po naświetleniu cylinder w wybranych partiach zyskuje ładunek elektrostatycznych, dzięki czemu cząsteczki farby o ładunków przeciwnym mogą się do niego „przyczepić”. Następnie farba nanoszona jest na podłoże, gdzie zostaje później utwardzona za pomocą temperatury. Każda farba z podstawowej palety kolorów nanoszona jest oddzielnie – odpowiednie proporcje farb umożliwiają wytworzenie w pełni kolorowego obrazu.

Zalety druku cyfrowego

Druk cyfrowy pod wieloma względami przewyższa inne, tradycyjne metody druku, stosowane głównie w produkcji na skalę przemysłowe.
Przede wszystkim nie wymaga on stworzenia specjalnych matryc, wykorzystywanych do nanoszenia kolorów na nośnik – mów przedstawiciel drukarni OfePressZ tego powodu wykorzystywany jest on zwykle do produkcji wydruków w niewielkich ilościach, przy których wykonywanie specjalnej matrycy byłoby całkowicie nieopłacalne. Dzięki temu możliwie jest znaczne obniżenie kosztów wykonania druku
Pozostałe zalety druku cyfrowego to:
  • Krótka faza przygotowawcza – wydruki można przygotować od ręki, nie ma znaczących przestojów między przygotowanie dwóch różnych wydruków
  • Bardzo wysoka precyzja – laser wykorzystywany do nanoszenia obrazu na fotoreceptor odznacza się bardzo wysoką dokładnością, co przekłada się na wysoką rozdzielczość finalnego produktu. Z tego powodu druk cyfrowy znajduje zastosowanie w produkcji materiałów, które będą oglądane z niewielkiej odległości.
  • Krótki czas druku
  • Możliwość spersonalizowania wydruku, np. wydrukowanie indywidualnych zaproszeń na ślub
  • Elastyczność – tuż przed wydrukiem w pliku cyfrowym można dokonać zmian.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.