Artykuł sponsorowany

Charakterystyka idealnego biura

Charakterystyka idealnego biura
W pracy spędzamy średnio 1/3 swojego życia. Jednym z miejsc wykonywania naszych zawodowych obowiązków jest biuro. Pracodawca powinien zadbać, aby była to przestrzeń przyjazna dla pracowników, tylko wtedy będą stawiać się o wyznaczonej porze pełni optymizmu i chęci do działania. Nie tylko bowiem ludzie, ale również przestrzeń pracy jest ważna dla dobrego samopoczucia. Jakie są cechy idealnego biura?

Dobra lokalizacja

Najważniejszym wyróżnikiem idealnego biura jest odpowiednia lokalizacja. Pracownicy nie chcą marnować czasu na długie dojazdy. Prawdą jest, że każdy z nich mieszka gdzie indziej, dlatego biuro powinno znajdować się w centralnym punkcie miasta, gdzie jest łatwy dostęp do komunikacji miejskiej. Tym samym nie trzeba używać własnego samochodu – można dotrzeć do pracy tramwajem, autobusem czy pociągiem. Ponadto, w centrum miasta nie trzeba martwić się o sklepy, restauracje czy siłownię, aby od razu po wyjściu z firmy móc zorganizować sobie popołudnie albo wieczór.

Dobry standard i udogodnienia

Cechą idealnego biura jest również dobry standard. Ludzie lubią przebywać w ładnych miejscach, zadowolenie rośnie także wraz z dostępem do udogodnień, takich jak szybki internet, klimatyzacja, co w miejscu pracy jest szczególnie istotne. Nie można efektywnie pracować, kiedy połączenie z siecią będzie utrudnione. Zwłaszcza, kiedy musimy poszukiwać informacji albo odpowiadać na e-maile. Poczucie komfortu daje również dostęp do naturalnego światła. Latem nie lubimy włączać lampek, tym bardziej, że naturalne światło jest znacznie przyjaźniejsze dla oczu. Wzrok tak szybko się nie męczy, dlatego pracodawca powinien zwrócić uwagę, czy wynajmowane pomieszczenie jest dostatecznie doświetlone. Ważne, aby koło budynku znajdował się również parking. Niektórzy pracownicy chcą dojeżdżać do biura własnym autem, ponieważ np. przy okazji podwożą do pracy małżonka albo podrzucają dziecko do szkoły.

Możliwość funkcjonalnego zaaranżowania przestrzeni

Biuro powinno się charakteryzować także możliwością funkcjonalnego zaaranżowania wnętrza.
Każdy pracownik, dla komfortu pracy i dobrego samopoczucia, powinien mieć dla siebie minimum 7 metrów kwadratowych przestrzeni – mówi nasz rozmówca z Centrali - Instytutu Tele i Radiotechnicznego.
Najlepiej, kiedy do jego biurka nie przylega biurko kolegi. Osoby wykonujące swoje obowiązki potrzebują nie tylko miejsca, ale również ciszy. Dlatego istotne jest takie urządzenie przestrzeni i ustawienie stanowisk pracy, aby wyeliminować zbędne hałasy i pozwolić ludziom na skupienie. Wówczas pracownicy nie będą mogli narzekać na warunki pracy, ponieważ nic nie będzie ich rozpraszało.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.