Artykuł sponsorowany

Co to jest DSO? O dźwiękowych systemach ostrzegawczych słów kilka

Co to jest DSO? O dźwiękowych systemach ostrzegawczych słów kilka

DSO, czyli dźwiękowe systemy ostrzegawcze wykorzystuje się w celu zwiększenia bezpieczeństwa w wielu nowoczesnych budynkach. Mają one zasadniczy wpływ na pomyślny przebieg akcji ewakuacyjnych. Ich działanie jest na tyle ważne, że przepisy prawa nakładają na wiele obiektów konieczność montowania DSO. Poznaj zasadę ich działania i dowiedz się, co je różni od tradycyjnych systemów nagłaśniających.

DSO dźwiękowe systemy ostrzegawcze – co to jest?

Dźwiękowe systemy ostrzegawcze DSO to element ochrony przeciwpożarowej obiektu. Są one zintegrowane z systemem sygnalizacji pożaru (SSP). Kiedy do tych specjalistycznych systemów nagłośnieniowych dotrze sygnał z urządzeń wchodzących w skład SSP, automatycznie nadają nagrany wcześniej komunikat. Można z nich korzystać także do bieżącego przekazywania komunikatów za pośrednictwem stacji mikrofonowej. Ich główną funkcją jest przekazywanie informacji o:

  • pożarze i koniecznej ewakuacji,

  • wybuchu,

  • zagrożeniu terrorystycznym,

  • sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu.

Oprócz tej podstawowej funkcji DSO dźwiękowe systemy ostrzegawcze mogą też służyć jako nagłośnienie wykorzystywane do puszczania muzyki lub reklam. Zazwyczaj używa się ich w ten sposób w sklepach wielkopowierzchniowych i galeriach handlowych.

Gdzie trzeba stosować DSO?

Zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce DSO muszą być montowane w różnych obiektach. Są to:

  • galerie handlowe;

  • sale widowiskowe i sportowe z liczbą miejsc powyżej 1500;

  • kina i teatry z liczbą miejsc powyżej 600;

  • szpitale i sanatoria (powyżej 200 łóżek), wyłączając pomieszczenia intensywnej opieki medycznej, sale z chorymi i sale operacyjne;

  • budynki użyteczności publicznej;

  • budynki zamieszkania zbiorowego (wysokie i wysokościowe) z miejscami noclegowymi w liczbie powyżej 200;

  • podziemne stacje kolei, stacje metra;

  • dworce i porty, gdzie zgodnie z przeznaczeniem ma jednocześnie przebywać ponad 500 osób.

DSO, a tradycyjne nagłośnienie

Dźwiękowe systemy ostrzegania w przeciwieństwie do tradycyjnego nagłośnienia muszą spełniać wysokie normy. Dotyczą one m.in. odpowiedniej zrozumiałości mowy, odporności na zakłócenia, wykonania z materiałów niepalnych czy też awaryjnego zasilania. Tak jak systemy ppoż. podobnie także DSO muszą być projektowane przez osoby, które mają odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia jak np. firma P.P.H.U. Tel-Poż-System „Iskra” Sp. z o.o.. Jej oferta obejmuje szeroki wybór nowoczesnych dźwiękowych systemów ostrzegawczych od renomowanych producentów. Dzięki temu sprawdzą się w każdym budynku.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.