Czy wydatki poniesione na księgowość można wrzucić w koszty?
Koszty uzyskania przychodu to wszystkie wydatki poniesione w celu zachowania źródła przychodu. Tyle teorii. Jak to wygląda w praktyce? Czy faktury otrzymane w związku z prowadzeniem księgowości przez księgową lub firmę zewnętrzną mogą być wliczane w koszty? Jeśli masz wątpliwości w tym temacie, dobrze trafiłeś! Przeczytaj nasz artykuł, a dowiesz się, czy takie wydatki mogą być kosztem uzyskania przychodu Twojej działalności gospodarczej!
Czy wynagrodzenie dla księgowej lub faktura z biura księgowego to koszt działalności?
Koszty działalności to wszystkie wydatki związane z utrzymaniem firmy. Poprawne ujmowanie przychodów i rozchodów w księgach podatkowych to jeden z takich obowiązków. W związku z powyższym, wydatki ponoszone na księgowość należy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Konieczne jest odpowiednie udokumentowanie poniesionych kosztów. Profesjonalne firmy takie jak biuro księgowe Akro w Warszawie wystawiają faktury okresowe, które mogą zostać w prawidłowy sposób zaksięgowane po stronie kosztów działalności.
Na jakiej podstawie można księgować wydatki poniesione na księgowość?
Na jakiej podstawie możliwe jest zaksięgowanie wydatku poniesionego na obsługę księgową przedsiębiorstwa? Dokumentem będącym podstawą księgowania wydatków jest prawidłowo sporządzona faktura VAT lub uproszczona. Na dokumencie musi znajdować się NIP sprzedawcy i nabywcy. W niektórych przypadkach może to też być rachunek wystawiony przez osobę zatrudnioną na umowę o dzieło lub umowę zlecenie. W zależności od rodzaju dokumentu metoda księgowania będzie inna. Prawidłowe uznanie kosztów prowadzenia działalności oraz zaksięgowanie ich w odpowiedni sposób umożliwia wyliczenie podatków należnych w sposób poprawny. Dzięki temu unikniesz kłopotów z urzędem skarbowym. W większości interpretacji podatkowych wydatki poniesione na księgowość dla firm są uznawane za podstawowe koszty prowadzenia działalności. Pieniądze wydane na księgowość to podstawowe koszty wielu polskich firm. Mogą one być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu tak jak wszystkie pozostałe koszty związane z prowadzeniem firmy. Tak ujęte w podatkowej księdze przychodów i rozchodów oraz w rejestrze zakupów VAT zmniejszają zarówno należny podatek VAT, jak i podatek dochodowy płacony przez przedsiębiorcę.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana