Artykuł sponsorowany

Czym jest Interim Management?

Czym jest Interim Management?

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu przedsiębiorstwa stoją w obliczu stale rosnących wyzwań. Chęć osiągnięcia sukcesu, zyskania przewagi konkurencyjnej czy restrukturyzacji firmy wymaga elastyczności i umiejętnego wykorzystania zasobów. Właśnie tu z pomocą przychodzi Interim Management – usługa, która zdobywa coraz większą popularność. Czym dokładnie jest to rozwiązanie i jakie korzyści niesie ze sobą? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

Definicja Interim Management

Interim Management to stosunkowo nowe zagadnienie na rynku zarządzania, które polega na tymczasowym zatrudnieniu doświadczonego menedżera w celu realizacji konkretnych projektów lub wsparcia organizacji w kluczowych obszarach funkcjonowania.

Konsultant biznesowy z platformy Redegate wyjaśnia: Interim Managerowie są specjalistami z bogatą wiedzą i doświadczeniem w swojej dziedzinie, zdolnymi do szybkiego i efektywnego wprowadzenia zmian oraz dostosowania się do specyfiki firmy. Ich oczywistą zaletą jest elastyczność i zdolność do pracy w organizacjach o różnym profilu oraz w wielu sektorach gospodarki.

Zastosowanie Interim Management

Interim Management może być stosowany w wielu aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa, zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym. Wśród najczęstszych obszarów można wymienić m.in. przeprowadzenie restrukturyzacji firmy, wdrożenie nowych strategii, realizacja projektów inwestycyjnych czy kadrowych, a także wsparcie w sytuacjach kryzysowych. W ramach Interim Management można również zatrudnić menedżerów na wysokich stanowiskach kierowniczych np. dyrektora generalnego, finansowego czy HR.

Korzyści wynikające z Interim Management

Zastosowanie Interim Management przynosi wiele korzyści dla współczesnych przedsiębiorstw. Przede wszystkim jest to elastyczne i szybkie rozwiązanie, które pozwala na pozyskanie doświadczonego fachowca, gotowego do podjęcia pracy często w krótkim czasie i na czas określony. Dzięki temu firma może uniknąć długotrwałego i kosztownego procesu rekrutacji oraz szkolenia nowych pracowników.

Poza tym Interim Managerowie mają nie tylko bogate doświadczenie zawodowe, ale również są zazwyczaj niezwiązani emocjonalnie z firmą, dzięki czemu mogą podejmować obiektywne decyzje związane z wprowadzaniem zmian czy restrukturyzacją.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.