Jak nas widzą tak nas piszą – Znaczenie estetyki stoiska wystawienniczego
Dlaczego estetyka jest taka ważna?
Ludzie to wzrokowcy – co do tego nie ma żadnej wątpliwości. Wzrok to nasz podstawowy zmysł, to właśnie za jego pomocą dokonujemy wstępnej weryfikacji otaczającej nas rzeczywistości. Patrzymy, oceniamy i dopiero później, na podstawie tego, czy dana rzecz zaspokoi nasze oczekiwania estetyczne, podejmujemy decyzję, czy warto się nią bliżej zainteresować. Znane marki są bardzo świadome tego mechanizmu, dlatego tak wielką wagę przywiązują do tworzenia spójnej i przede wszystkim estetycznej identyfikacji wizualnej firmy. Jeśli chcemy, aby nasze przedsiębiorstwo było również postrzegane jako profesjonalne, powinniśmy również zadbać o swój wizerunek. Stworzenie estetycznego stoiska wystawienniczego będzie w tym celu bardzo pomocne. Stanie się ono naszą swego rodzaju wizytówką.Estetycznie, czyli jak?
Główny problem z estetyką polega na tym, że jest to pojęcie bardzo obszerne i jednocześnie niejednoznaczne – mówi przedstawiciel firmy Art-Co, specjalizującej się w wykonywaniu stoisk wystawienniczych - Rozwiązania, które doskonale sprawdzą się w przypadku jednej firmy, będą odzwierciedlać jej charakter i przyczynią się do wzrostu zainteresowania ofertą, mogą okazać się totalnie nietrafione w przypadku innego przedsiębiorstwa. Już sam dobór kolorów jest złożoną kwestią, bowiem za każdą barwą stoi inny zakres znaczeń, każda wzbudza inne emocje. Generalnie jednak warto trzymać się zasady, że mniej znaczy więcej. Zbyt krzykliwa kolorystyka, zbyt duża ilość elementów i detali zdobiących stanowisko może doprowadzić do wykreowania negatywnego wizerunku firmy, wśród osób odwiedzających targi. Logika stojąca za takim rozumowaniem jest prosta: skoro dana marka nie jest w stanie dobrze się zaprezentować, to prawdopodobnie nie jest profesjonalna również na innych płaszczyznach. Dlatego też w planowaniu wyglądu stoisk zalecamy zdrowy umiar oraz harmonijne połączenie kolorów i form.
Estetyka to nie wszystko
Stoisko to nie tylko wizytówka, ale również miejsce pracy. Dlatego też poza estetyką warto zadbać o funkcjonalność. Przed targami powinniśmy zastanowić się, w jakim celu w ogóle bierzemy w nich udział i pod tym kątem dobrać rozwiązania, które pozwolą nam osiągnąć ten cen. Przykładowo: jeśli naszym celem na targach jest przede wszystkim promocja nowego produktu, powinniśmy zadbać o odpowiednią jego ekspozycję.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana