Komunikacja kryzysowa w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Jak powinna wyglądać?
Kryzysy spotykają wiele firm z różnych branż. Nie ma na to reguły. Kryzys często wiąże się z kryzysem wizerunkowym, utratą zaufania i źle rzutuje na reputację marki, którą buduje się wiele lat. Jednym ze źródeł kryzysu może być pogorszenie wyników finansowych firmy oraz prowadzone postępowanie restrukturyzacyjne. Co jednak zrobić, aby odbudować reputację? Podpowiadamy, jak powinna wyglądać komunikacja kryzysowa!
Wsparcie kancelarii w zakresie komunikacji kryzysowej
Dzięki odpowiednio wdrożonym działaniom restrukturyzacyjnym istnieje możliwość poprawienia sytuacji w firmie, która ma problem z płynnością finansową. Restrukturyzacja daje szansę na przetrwanie i powrót do sprawnego funkcjonowania. Jej celem jest uniknięcie ogłoszenia upadłości. Pomoc kancelarii jest tutaj bardzo potrzebna. Dzięki pomocy ekspertów możliwa jest poprawa relacji z wierzycielami i kontrahentami. Kancelaria podejmuje także negocjacje polubowne po to, by uniknąć restrukturyzacji lub upadłości.
Dobrze opracowany plan jest podstawą każdego postępowania restrukturyzacyjnego, którego celem jest wyciągnięcie firmy z kłopotów. A jak wiadomo, wszelkie kłopoty finansowe i problemy z wypłacalnością źle rzutują na reputację marki i wiążą się z kryzysem wizerunkowym.
Nasza kancelaria oferuje profesjonalną pomoc obejmującą komunikację kryzysową w postępowaniu restrukturyzacyjnym. W zakres komunikacji kryzysowej wchodzi m.in. komunikacja wewnętrzna w firmie, negocjacje i rozmowy z wierzycielami, mediami i innymi interesantami – zauważa radca prawny z Kancelarii Burkot Legal w Łodzi.
Jakich zachowań unikać, aby nie pogłębić kryzysu?
Warto zadbać o opracowanie planu komunikacji kryzysowej, aby uniknąć niechcianych błędów i mieć kontrolę nad wszystkim. W tym celu należy zgłosić się po wsparcie do doświadczonej kancelarii, przygotować wzór oświadczenia czy briefing prasowy. Działanie na własną rękę może skutkować pogłębieniem kryzysu.
Mało która firma jest przygotowana na zarządzanie komunikacją w kryzysie, dlatego jeżeli wiesz, że Twoja firma ma problemy z wypłacalnością i wszystko kieruje się w stronę kryzysu, warto podjąć współpracę z ekspertami, którzy poprzez dokładną analizę przygotują strategię działania.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana