Artykuł sponsorowany

Rodzaje odzieży używanej

Rodzaje odzieży używanej

Odzież używana staje się coraz bardziej popularna, dlatego obserwuje się stały wzrost zainteresowania przyszłych przedsiębiorców założeniem firmy działającej właśnie w tym sektorze. Zanim zapadnie decyzja o otwarciu nowego sklepu, warto dowiedzieć się więcej na temat rodzajów odzieży używanej, aby uniknąć fatalnych w skutkach błędów, które mogą spowodować problemy ze sprzedażą towaru.

Czym różni się odzież używana sortowana od niesortowanej?

Odzież używaną można podzielić na dwa rodzaje: sortowaną i niesortowaną. Pierwsza z nich to odzież posiadająca stałą jakość, gdyż dostawca konkretnie informuje klienta, skąd pochodzą ubrania, jakich są marek itp. Z kolei odzież niesortowana pochodzi z różnego rodzaju zbiórek (kontenerowych, szkolnych) oraz od osób, które bezpośrednio oddają dostawcom ubrania (tzw. D2D – door to door). Kolejną różnicą pomiędzy tymi rodzajami odzieży używanej jest to, że odzież sortowana jest podzielona na kategorie, a przed zakupem można sprawdzić zawartość wybranych worków z ubraniami. Wybierając u dostawcy odzież niesortowaną, trzeba pamiętać, że może być brudna, zużyta i uszkodzona, ale mogą to być także ubrania od znanych projektantów i dobrej jakości. Najbardziej znaczące jest jednak to, że zakup tego rodzaju odzieży to kupno bez możliwości sprawdzenia zawartości worka. Dokonując zakupu, należy także mieć na uwadze to, że brak możliwości wcześniejszej oceny ubrań, sprzyja problemom takim jak konieczność poświęcenia czasu na segregację, trudności z ew. utylizacją, a także wydanie pieniędzy bez możliwości zysku. Znaczącą różnicą pomiędzy tymi rodzajami odzieży używanej jest także cena, która jest niższa, gdy ubrania są niesortowane. 

Na jakie kategorie dzieli się sortowana odzież używana?

Towar dostępny w hurtowaniach dzieli się na kilka typów, wśród których wyróżniamy:

  • odzież typu CREAM, czyli produkty najwyższej jakości, często nowe z metkami oraz pochodzące ze znanych sklepów i od cenionych projektantów,
  • odzież pierwszego gatunku, czyli ubrania, które nie mają dziur, plam oraz innych wad,
  • odzież drugiego gatunku, czyli słabej jakości ubrania, noszące wyraźne ślady użytkowania i zniszczenia.

Każda z hurtowni może stosować nieco inną klasyfikację ubrań, więc warto dobrze zapoznać się z ofertą sprzedawców i dokładnie czytać opisy dostępnego w hurtowni asortymentu. W razie wątpliwości zawsze warto pytać dostawców, jaką konkretnie oferują odzież, bo nierzadko stosują oni nawet inne nazewnictwo, co potrafi być szczególnie mylące. Np. na odzież typu CREAM, często mówi się: Extra Sort lub Lux Mix – wyjaśnia ekspert z firmy DARJA z Sieradza.

Inne sposoby podziału odzieży używanej

Dostawcy dzielą odzież także ze względu na płeć i wiek – damskie, męskie i dziecięce. Ponadto ubrania dzielą się także na poszczególne części garderoby, czyli spodnie, bluzy, koszule, kurtki, czapki itp. Hurtownie odzieży używanej oferują także inne produkty np. zabawki, biżuterię, paski, torebki, a także drobne artykuły AGD, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.