Hotel jako miejsce organizacji imprezy integracyjnej
Imprezy integracyjne z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Niektóre firmy decydują się na samodzielne zaplanowanie imprezy integracyjnej. Inne do jej organizacji zatrudniają profesjonalistów, którzy dopracowują wszystkie kwestie do perfekcji. Podpowiadamy, na jakie elementy warto zwrócić uwagę, organizując imprezę integracyjną w hotelu.
Cel imprezy integracyjnej
Głównym zadaniem i celem realizacji imprez firmowych jest integracja pracowników. Jednak wydarzenia tego typu mogą mieć także za zadanie wyjaśnienie ewentualnych konfliktów w grupie, lepsze poznanie się pracowników z nowymi osobami, które dopiero dołączyły do zespołu oraz odkrycie indywidualnych możliwości i predyspozycji grupy.
Mocne i słabe strony zespołu można sprawdzić podczas różnego rodzaju wyzwań zaplanowanych na wyjazd integracyjny. Mogą być nimi zadania fizyczne, wymagające rywalizacji lub współpracy, a także zabawy logiczne. Wszystkie te elementy mają za zadanie stanowić formę nagrody i motywacji do kolejnych działań na rzecz reprezentowanej firmy.
Wybór lokalizacji
Oprócz celu warto zwrócić uwagę także na lokalizację imprezy integracyjnej, od której będą zależały towarzyszące jej atrakcje oraz przebieg wydarzenia. Wybór ośrodka wypoczynkowego o stosunkowo łatwym i szybkim dla pracowników dojeździe może wpłynąć na chęć wzięcia udziału w spotkaniu.
Jak podkreśla ekspert reprezentujący Hotel Remes Sport & Spa: Organizacja imprezy integracyjnej wiąże się z dostosowaniem przynajmniej części hotelu do potrzeb wynajmującej go firmy. Przebieg całego wydarzenia nie może zakłócać spokoju pozostałych gości hotelowych, w związku z tym najczęściej wybierane są obiekty o większej bazie noclegowej i licznych atrakcjach towarzyszących.
Podczas wyjazdów integracyjnych, których głównym zadaniem jest rozwijanie więzi i zapoznawanie członków firmy, pojawiają się także elementy przemówień lub szkoleń. W związku z tym przy wyborze ośrodka warto zwrócić także uwagę na to, czy w hotelu znajduje się sala konferencyjna, w której można wygłosić kilka słów do pracowników.
Określenie atrakcji towarzyszących imprezie
Z imprezami integracyjnymi wiążą się także atrakcje zapewnione pracownikom podczas dnia, jak i wieńczonej go imprezy. Wybór zależy od organizatora i jego kreatywności oraz od dostępnej oferty wybranego ośrodka.
Wśród najpopularniejszych opcji znajduje się gra terenowa, sprawdzająca poziom współpracy oraz rywalizacji między pracownikami, a także tematyczna impreza taneczna.
Wybór dużego ośrodka wypoczynkowego, posiadającego własną infrastrukturę sportową umożliwia także skorzystanie z profesjonalnych boisk i kortów, pól golfowych oraz basenu. Są to atrakcje, które mogą umilić czas wolny pracownikom lub stać się główną atrakcją imprezy integracyjnej. Można tam zaplanować różnego rodzaju zabawy oraz wyzwania, które podobnie jak w przypadku gry terenowej sprawdzą nastawienie grupy i współpracę jej członków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana