Artykuł sponsorowany

Kiedy kurier może zwrócić paczkę do nadawcy?

Kiedy kurier może zwrócić paczkę do nadawcy?

Zwrot przesyłki kurierskiej do nadawcy to działanie, na które wpływa wiele czynników. Pracownik zwykle stara się dotrzeć do odbiorcy paczki, ale nie zawsze jest to możliwe. Należy również pamiętać, że nie istnieją żadne sztywne zasady związane ze zwrotem przesyłki, lecz każda firma kurierska ustala swoje reguły, które pomagają dostarczać paczkę do odbiorcy. W jakich sytuacjach kurier może zwrócić paczkę do nadawcy? Wyjaśniamy.

Na czym dokładnie polega zwrot paczki do nadawcy?

Przy nadawaniu paczki na stronie internetowej firmy kurierskiej, zawiera się umowę z przewoźnikiem na dostarczenie nadawanej przesyłki do odbiorcy. Czasem jednak kurierzy nie mogą przekazać, więc są zmuszeni do odesłania jej do osoby zlecającej. Wtedy przesyłka jest obarczona kosztem paczki zwrotnej. Ceny są identyczne z tymi, jakie ponosi się w trakcie zamawiania usługi. Wynika to z jednego powodu – kurier przy dokonywaniu zwrotu do nadawcy, realizuje daną usługę podwójnie (w jedną i drugą stronę). Firmy kurierskie wyróżniają także dwie formy paczek, których nie można dostarczyć do odbiorcy – gdy przesyłka nieodebrana wraca do nadawcy oraz gdy nie ma żadnej możliwości, aby dostarczyć paczkę, a przy tym także jej zwrotu nadawcy.

Dlaczego paczka może wrócić do nadawcy?

Powodów niedoręczenia paczki do odbiorcy jest wiele, ale wyróżnia się kilka najpopularniejszych. Najczęstsza przyczyna zwrotu opłaconej przesyłki jest związana z odmową przyjęcia jej przez odbiorcę. Często wynika to za błędu adresata lub w przypadku paczek za pobraniem, gdy odbiorca z jakichś względów nie chce uiszczać opłaty za produkt. Inną przyczyną jest brak kontaktu z adresatem, wtedy przesyłka jest przekierowana do zwrotu. Kurierzy często spotykają się z błędnym adresem lub numerem telefonu na paczce. Wtedy siłą rzeczy nie jest możliwe dostarczenie przesyłki do odbiorcy. Dlatego firma kurierska EUPACO dysponuje przejrzystą stroną internetową i platformą do zamawiania kuriera.

Dlaczego warto korzystać z usług firm kurierskich?

Usługi firm kurierskich pozawalają zaoszczędzić czas związany z wysyłką paczki. Dodatkowo renomowane przedsiębiorstwa oferują tanie przesyłki i dogodne warunki współpracy. Dodatkowo paczka zazwyczaj dociera do odbiorcy w ciągu 24 godzin. Czasem może zdarzyć się tak, że dotrze po kilku dniach. Zwykle ma to miejsce w okresie świątecznym, gdy zakupy internetowe wzbierają na sile. Warto wybierać renomowane firmy kurierskie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.