Artykuł sponsorowany

Negocjacje z kantorem - czy to możliwe?

Negocjacje z kantorem - czy to możliwe?
Kursy walut zmieniają się nieustannie – nawet w ciągu jednego dnia zauważyć można ich wahania. Dokładne przewidywanie, o ile wzrośnie lub spadnie wartość pieniądza jest bardzo trudne, ale na szczęście nie jesteśmy całkowicie uzależnieni od czynników rynkowych, decydujących o opłacalności wymiany waluty – wiele kantorów dopuszcza możliwość negocjacji kursów. Dlaczego warto z niej skorzystać i jak przeprowadzić udane negocjacje?

Czemu warto negocjować z kantorem?

Korzyść płynąca z prowadzenia negocjacji z kantorem jest oczywista – dzięki temu jesteśmy w stanie zaoszczędzić całkiem spore sumy. Należy pamiętać, że w wartość kursu walut proponowanego przez kantor wliczona jest marża – to właśnie ta dodatkowa opłata stanowi zysk kantoru. Dzięki udanej negocjacji możemy ją obniżyć i w ten sposób samemu zyskać. Na jakie realne upusty możemy liczyć?
To, ile zaoszczędzimy na negocjacji uzależnione jest od kilku czynników, przede wszystkim od wysokości kwoty, jaką chcemy wymienić – wyjaśnia przedstawiciel Kantoru CentPrzy kwotach liczonych w tysiącach euro obniżenie kursu kupna o kilka groszy pozwoli nam zaoszczędzić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Należy jednak pamiętać, że im wyższa kwota, tym generalnie niższa wartość upustu.

Dla kogo negocjacje?

Kantory dają możliwości negocjacji każdemu klientowi, pod warunkiem, że kwota którą chce wymienić jest odpowiednio wysoka – przy wymianie 100 dolarów raczej nie będziemy mieli możliwości sprzedania go drożej, niż po kursie wyznaczonym przez kantor. Z negocjacji zazwyczaj korzystają zazwyczaj przedsiębiorcy, którzy co pewien czas muszą wymienić krajowe pieniądze na inną walutę – dzięki temu są w stanie zaoszczędzić spore sumy. Prowadzenie negocjacji w sytuacji, gdy potrzebujemy gotówki okazyjnie, np. przed wyjazdem zagranicznym może okazać się ryzykowne – nie ma pewności, że negocjacje zakończą się powodzeniem, a odwlekając wymianę możemy przegapić najkorzystniejszy moment na wymianę pieniędzy po rynkowych kursach.

Jak prowadzić negocjacje z kantorem?

Przed przystąpieniem do negocjacji powinniśmy się do nich odpowiednio przygotować. Co to znaczy? Przede wszystkim warto poznać kursy proponowane w innych punktach wymiany, czyli innych kantorach (stacjonarnych i internetowych) oraz bankach. Po drugie warto prześledzić jak kształtuje się na przestrzeni czasu kurs w konkretnym kantorze, w którym planujemy dokonać wymiany. Uzyskamy w ten sposób informacje na temat tego, ile kantor zarabia na wymianie i jakie mamy pole do negocjacji. Im większą kwotę zamierzamy wymienić, tym większe szanse na to, że kantor przyjmie naszą ofertę, jednak przy każdej negocjacji przyda się stanowcza postawa.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.