Artykuł sponsorowany

Pasażerskie savoir-vivre. Jak się zachowywać w podróży busem?

Pasażerskie savoir-vivre. Jak się zachowywać w podróży busem?

Jeżeli zdecydowałeś się na wyjazd busem za granicę, wiesz, że czeka Cię długa podróż. Nie musisz prowadzić samochodu, co niewątpliwie jest wygodne. Jednak zachowania, na które możesz pozwolić sobie we własnym pojeździe, w publicznych środkach transportu mogą uczynić podróż koszmarem. Zastanów się nad tym, jakich norm postępowania należy przestrzegać, aby wszystkim podróżowało się lepiej.

Dobre maniery związane ze słowem

Będzie kulturalnie z Twojej strony, jeżeli wchodząc do busa, przywitasz się z kierowcą, a następnie z osobą, która zajmuje miejsce obok Twojego siedzenia. Możesz zagadać do współpasażera – jeśli wywiąże się rozmowa, podróż minie szybciej. Jednak gdy druga osoba odpowie zdawkowo i umilknie, uszanuj to. Poza powinnością korzystania z formuł grzecznościowych każdy ma prawo do milczenia.

Zaniechaj prowadzenia długich rozmów przez komórkę. Nawet jeśli wydaje Ci się, że mówisz przyciszonym tonem, w busie wszystko słychać. Zmuszając innych do słuchania o Twoich sprawach, naruszasz ich granicę. Prawdę mówiąc, naruszasz też granicę własnej prywatności, gdy informujesz cały autobus o tym, co dzieje się u Ciebie.

Na koniec podróży, np. na trasie przejazdu busem z Anglii i do Anglii z Beska Travel, pożegnaj się przy wysiadaniu z najbliższym współpasażerem oraz z kierowcą.

Dobre maniery związane z zachowaniem

Okazujesz szacunek pozostałym pasażerom, nie narażasz ich na stratę czasu i zdenerwowanie związane z komplikacjami w podróży, jeśli przychodzisz punktualnie na miejsce zbiórki. Działa to też na Twoją korzyść – jeżeli widać, że jesteś punktualny, a podczas postoju nie stawisz się na umówioną godzinę, zaalarmuje to współpasażerów. Pomyślą, że coś się stało i pośpieszą Ci na ratunek.

Jeżeli korzystasz z przewozu do Anglii psa lub kota, zadbaj o to, aby Twój pupil był spokojny. Oswajaj z podróżną klatką, zaopatrz w ulubiony kocyk lub zabawkę. Jeśli trzeba, podaj leki uspokajające. Pamiętaj, że nie każdy lubi zwierzęta i pasażerowie mogą reagować lękowo. Wyrozumiałość obowiązuje też w drugą stronę. O ile nie cierpimy na ciężką alergię na sierść, nie utrudniajmy komuś podróży ze zwierzęciem poprzez nieuzasadnione pretensje.

Sadowiąc się na własnym siedzeniu, nie wpychaj kolan w oparcie fotela przed Tobą. Osoba, która tam siedzi, odczuje to w kręgosłupie. Znienacka nie odchylaj też fotela, tylko dlatego, że masz ochotę się położyć. Z samego faktu, że fotele można regulować, nie wynika, że musisz to zrobić. Sprawdź, czy dla współpasażera nie oznacza to bardzo dużej niewygody.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.