Artykuł sponsorowany

Polski drób za granicą

Polski drób za granicą
Ostatnie lata są bardzo dobrym okresem dla mięsa drobiowego, które okazało się w 2017 roku najpopularniejszym mięsem na świecie. Jego spożycie nadal rośnie i jest również bardzo dobra informacja dla Polski. Branża drobiarska okazała się dla naszego kraju sukcesem – w ciągu ostatniej dekady produkcja drobiu zwiększyła się dwukrotnie, a eksport pięciokrotnie. Dorzucając jeszcze trochę liczb, według obliczeń BGŻ BNP Paribas aż 16% całego unijnego drobiu pochodzi z Polski.

Polska liderem Europy

W 2004 roku, czyli w czasach, kiedy Polska wchodziła do Unii Europejskiej, w naszym kraju produkowano ok. 800 tysięcy ton mięsa drobiowego, z czego 16% przeznaczano na eksport. Dziś jest to ok. 45% z 3 mln ton produkowanych rocznie. Oznacza to, że z kraju kompletnie marginalnego Polska zanotowała ogromny wzrost i stała się światową potęgą i liderem Europy. Ponadto, polscy hodowcy zwiększają produkcję o co najmniej 10% rocznie przy średniej 2% rocznie innych krajów Unii Europejskiej. Oczywiście, wszystko dzięki eksportowi, od którego Polska jest niejako uzależniona.

Eksport drobiu do Chin na horyzoncie

Cios może pojawić się ze strony Wielkiej Brytanii, która jest drugim w kolejności (po Niemczech) odbiorcą mięsa drobiowego z Polski. Wszystko za sprawą brexitu, który spowoduje nałożenie cła na nasz krajowy drób. Przyszłością eksportu mięsa drobiowego jest jednak kontynent azjatycki. Na nim głównie wzrośnie liczba ludności, a Azjaci są największymi zwolennikami mięsa drobiowego. Coraz więcej państw europejskich składa oficjalny wniosek do władz Chin o możliwość prowadzenia wywozu mięsa drobiowego do tego kraju. Polska ma już na to zielone światło. W lipcu 2018 roku minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski i chiński minister generalnej administracji celnej (GACC) Ni Yufeng podpisali stosowne umowy, które umożliwią rozpoczęcie eksportu mrożonego drobiu do Chin, co jest milowym krokiem dla polskiego drobiarstwa. Warto w tym miejscu wspomnieć, że Polska eksportowała drób do Chin w 2015 roku, ale wysyłki zostały przerwane ze względu na pojawienie się na początku 2016 roku ptasiej grypy. W eksport mięsa drobiowego zaangażowane są również Rzeszowskie Zakłady Drobiarskie Res-Drob. Około 50% drobiu eksportują do Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Czech, Słowacji, Bułgarii i Rumunii, a także do Wietnamu, Hongkongu oraz krajów Afryki Środkowej. W asortymencie zakładów Res-Drob znajduje się zarówno świeże, jak i mrożone mięso z kurczaka, a także świeże i aromatyczne podroby z kurcząt.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.