Artykuł sponsorowany

Sposoby na ekonomiczną produkcję piekarniczą i cukierniczą 

Sposoby na ekonomiczną produkcję piekarniczą i cukierniczą 

W Polsce marnuje się rocznie ok. 9 mln ton żywności. Na jednym z pierwszych miejsc znajduje się tutaj pieczywo, a następnie owoce, wędliny i warzywa. Straty należy jednak ograniczać nie tylko w gospodarstwach domowych, ale i w zakładach produkcyjnych. Wdrożenie właściwych działań wymaga m.in. odpowiedniego wyposażenia piekarni, cukierni i pączkarni.

Straty żywności w firmach zajmujących się produkcją wyrobów cukierniczych lub piekarniczych mogą być spowodowane z kilku przyczyn. Pierwszym, oczywistym „winowajcą” jest sam klient – wiele zależy od preferencji osoby z zewnątrz. Konsumenci są zróżnicowaną grupą, dlatego, chcąc wybić się na tle innych, licznych lokali trzeba mocno urozmaicić swoją ofertę. Problem zaczyna się wtedy, gdy asortyment jest zbyt rozbudowany, żeby wszystko sprzedać i usuwa się niezakupione wypieki – tak samo, jak te, które mają jakiekolwiek niedoskonałości.

Wyposażenie piekarni, cukierni, pączkarni a „zero waste” 

Innym czynnikiem, który niewątpliwie wpływa na powstawanie strat są maszyny. Obsługiwane wyposażenie piekarni, cukierni, pączkarni może być m.in. przestarzałe i łatwo ulegające awarii. Sprzęt, jakiego używa się w zakładzie jest przez to niezwykle zawodny, przez co mają miejsce błędy w procesie produkcyjnym i zanieczyszczenia wypieków, a tym samym straty. Zachodzą również nieprawidłowości w chłodzeniu gotowego wyrobu. Istnieje jednak proste rozwiązanie dla tych problemów: regularny serwis wyposażenia i zakup tego, które się już nie sprawdza.

Ofertę lokalu najlepiej dostosowywać do aktualnych potrzeb konsumentów. Zapas surowców powinien być maksymalnie wykorzystywany, dlatego zaleca się adekwatnie planować kolejne dostawy i kontrolować to, co jeszcze zostało w magazynie. Zarządzanie maszynami (np. zapis ostatniego serwisu) i stan zapasów warto monitorować w systemie elektronicznym – daje to możliwość łatwej edycji wprowadzonych danych i posiadanie ich w jednym miejscu. Firma Guz Technika Piekarnicza poleca prowadzenie w ten sposób monitoringu stanu wyposażenia.

Jak jeszcze można ograniczyć straty żywności? 

Straty żywności w zakładach piekarniczych i cukierniczych równają się stratom ekonomicznym. Szerzenie wiedzy – zwłaszcza wśród pracowników – o idei zero waste sprawia, że lokal osiąga większy sukces. Żeby uzyskać odpowiednie wyniki, należy zatem nie tylko zadbać o sprzęt i „adekwatność” zapasów, ale także o wiedzę osób biorących udział w produkcji. Stosowane metody, czasem przestarzałe, mogą przyczyniać się do pojawiania się strat, stąd konieczność przeszkolenia całego zespołu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.