Dobry Styl > Porady > Zasady pomagające zachować porządek w szufladzie biurka

Zasady pomagające zachować porządek w szufladzie biurka

Data: 21.11.2021 Kategoria: Porady

Zachowanie porządku w szufladzie biurka jest niezwykle istotne z wielu powodów. Przede wszystkim wpływa na lepszą organizację pracy oraz szybszy dostęp do niezbędnych w wykonywaniu codziennych obowiązków przedmiotów. W dzisiejszym artykule przedstawimy kilka najważniejszych zasad pomagających utrzymać porządek w szufladzie. Zapraszamy do lektury dalszej części tekstu.

 

Zadbaj o właściwą organizację

Właściwa organizacja dokumentów i drobnych akcesoriów biurowych trzymanych w szufladach jest kluczem do utrzymania stałego porządku. Wysuwane elementy stanowiące część mebli, w tym biurek czy komód, muszą być regularnie czyszczone, a znajdujące się w nich przedmioty porządkowane. W zależności od ilości przechowywanych tam elementów kompleksowe sprzątanie należy wykonywać raz lub kilka razy w roku. Najlepszym sposobem na pozbycie się niepotrzebnych przedmiotów i tym samym uprzątnięcie zagraconej szuflady jest wyjęcie całej zawartości oraz uważne posortowanie znajdujących się tam akcesoriów. Warto przy tym określić, co tak naprawdę jest Ci niezbędne w codziennej pracy. Wszystkich pozostałych rzeczy powinieneś się pozbyć lub przełożyć do pojemnika przeznaczonego na rzadziej używane artykuły.

Kup dedykowane wkłady do szuflad

Świetnym rozwiązaniem w przypadku szuflad, w których znajduje się wiele przedmiotów, jest zakup dedykowanych wkładów pełniących funkcję organizerów na dokumenty lub akcesoria biurowe. Wkłady pomagają zachować porządek wśród formularzy, załączników, umów, artykułów biurowych oraz akcesoriów wykorzystywanych podczas codziennej pracy w biurze czy domu.

Jak tłumaczy nasz rozmówca, doradca klienta w firmie Miladesign, zajmującej się produkcją nowoczesnych mebli biurowych: Niepozorne i niewidoczne, a przy tym szalenie użyteczne i funkcjonalne wkłady to niezbędnik w każdej szufladzie. Dzięki nim wszystkie przedmioty zawsze będą pod ręką, a Ty nie będziesz tracić czasu na przeszukiwanie całej szuflady w poszukiwaniu długopisu, ołówka czy spinacza. To akcesoria, które zmieniają zagracone szuflady w uporządkowaną strefę, w której każdy, nawet najmniejszy element ma własne, indywidualnie przypisane miejsce.

Nie zapomnij o pojemnikach na mniejsze elementy

Poza wkładami niezbędny jest także zakup pojemników na mniejsze elementy wykorzystywane w biurze czy domu. Małe przedmioty trzymane luzem często się gubią, a do tego trudno jest je pogrupować. Pojemniki na niewielkie elementy umożliwiają sprawną segregację, a co za tym idzie, łatwy dostęp do spinaczy do papieru, gumek, pinezek i innego rodzaju akcesoriów biurowych przechowywanych w plastikowych szufladach. Duże zróżnicowanie, jeśli chodzi o rozmiary i kształty dostępnych na rynku pojemników, daje możliwość indywidualnego dopasowania ich wymiarów do ilości zgromadzonych akcesoriów. Dzięki temu można w nich przechowywać przedmioty o różnej wielkości i w nietypowych kształtach. To znaczące ułatwienie szczególnie w przypadku dużych, pojemnych szuflad, w których mieści się wiele akcesoriów.