Druk poligraficzny w reklamie.
Marketing drukiem stoi
Druk i materiały drukowane to wynalazek, który od dawna odgrywał i nadal odgrywa niebagatelną rolę, praktycznie we wszystkich dziedzinach naszego życia. Stanowi on także jedno z podstawowych narzędzi informacyjno-promocyjnych większości firm. Pomimo dominacji internetu materiały poligraficzne przygotowane w profesjonalnej drukarni, takiej jak Druk Zakład Poligraficzny Usługowo-Produkcyjny z Łodzi, wciąż maja ogromną szansę na dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej, zainteresowanej kupnem danego produktu. Wpływ na to ma różnorodność materiałów, ich bezpośrednia i ciekawa forma oraz doskonała grafika, a także odpowiednio dobrane hasła, które potrafią przekonać nawet najbardziej opornego na przekazy reklamowe odbiorcę. Wszelkiego rodzaju ulotki, broszury, foldery, plakaty lub katalogi, a także wydruki wielkoformatowe to niezbędne i sprawdzone narzędzia wykorzystywane w działaniach marketingowych, zarówno ogromnych firm, jak i mniejszych przedsiębiorców. Druk poligraficzny to także doskonałe narzędzie kreowania wizerunku marki. Odpowiednie zestawienie charakterystycznych elementów, tekstu oraz kolorystyki wywołują u odbiorcy określone emocje, dzięki czemu marka ma szansę stać się lepiej rozpoznawalną, a przy tym chętniej wybieraną przez klienta. Nie sposób wyobrazić sobie dziś funkcjonowania bez profesjonalnie zaprojektowanych i wydrukowanych wizytówek, papierów lub kopert i teczek firmowych. Nie należy zapominać także o ogromnej roli, jaką w działaniach marketingowych pełnią różnego rodzaju opakowania lub torby. Opakowania dla przemysłu kosmetycznego, spożywczego, farmacji i wielu innych branż to doskonały nośnik zarówno informacyjny, jak i reklamowy.Zanim wydrukujesz - zadbaj o właściwe przygotowanie plików
Bardzo często zdarza się, że sam pomysł i stworzenie projektu w wersji elektronicznej nie zagwarantuje nam, że gotowy produkt spełni nasze oczekiwania. Bardzo ważne w tym przypadku jest odpowiednie przygotowanie plików do druku. Praktycznie wszystkie firmy świadczące usługi poligraficzne, informują o wymogach jakie powinien spełniać materiał wysłany do drukarni. Niestety bardzo często zalecenia tego typu są ignorowane. Niepoprawne przygotowanie pliku, a co za tym idzie konieczność dokonania w nim zmian, może wpłynąć na czas realizacji zamówienia. Zazwyczaj także drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy w druku, które wynikają z niepoprawnego przygotowania materiałów przez klienta, a także za błędy merytoryczne w projekcie. Dlatego warto zapoznać się z podstawowymi pojęciami związanymi z wydrukiem materiałów promocyjnych dla naszej firmy. Zaliczyć do nich można:- DTP - które w skrócie oznacza wszelkie czynności związane z komputerowym przygotowywaniem materiałów do druku lub publikacji elektronicznej,
- tryb kolorów - podstawą dla drukarni jest paleta CMYK (czyli: Cyan, Magenta, Yellow, Key color). Dlatego też należy pamiętać, by przed przesłaniem projektu sprawdzić w jakiej przestrzeni kolorystycznej został on wykonany. Na potrzeby internetu zazwyczaj korzystamy z kolorystyki w trybie RGB, ponieważ monitory wyświetlają nam obraz za pomocą 3 kolorów (Red, Green, Blue),
- rozdzielczość - podajemy ją w DPI, co jest skrótem z angielskiego Dots Per Inch, czyli punkty na cal. Typowa rozdzielczość poligraficzna to 300 DPI, co oznacza więc że w pliku na jednym calu długości mieści się 300 punktów/pikseli,
- spady – czyli zadrukowana brzegowa przestrzeń projektu, która zostanie później odcięta,
- marginesy – w przypadku spadów sprawiają one, że przy przesunięciu w cięciu nie zabraknie tła. Margines natomiast służy natomiast temu, by takie przesunięcie nie doprowadziło do obcięcia istotnych elementów pracy, takich jak teksty czy znaki graficzne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana