Dobry Styl > Porady > Druk poligraficzny w reklamie.

Druk poligraficzny w reklamie.

Data: 04.06.2018 Kategoria: Porady

Reklama to nieodłączny element prowadzenia praktycznie każdej działalności biznesowej. Współczesny rynek oferuje ogromny wachlarz możliwości oraz sposobów promowania swojej firmy. Niemniej jednak jedną z najpopularniejszych i najstarszych metod, mających wpływ na rozpoznawalność naszego przedsiębiorstwa, jest zastosowanie druku poligraficznego w reklamie.

Marketing drukiem stoi

Druk i materiały drukowane to wynalazek, który od dawna odgrywał i nadal odgrywa niebagatelną rolę, praktycznie we wszystkich dziedzinach naszego życia. Stanowi on także jedno z podstawowych narzędzi informacyjno-promocyjnych większości firm. Pomimo dominacji internetu materiały poligraficzne przygotowane w profesjonalnej drukarni, takiej jak Druk Zakład Poligraficzny Usługowo-Produkcyjny z Łodzi, wciąż maja ogromną szansę na dotarcie do ściśle określonej grupy docelowej, zainteresowanej kupnem danego produktu. Wpływ na to ma różnorodność materiałów, ich bezpośrednia i ciekawa forma oraz doskonała grafika, a także odpowiednio dobrane hasła, które potrafią przekonać nawet najbardziej opornego na przekazy reklamowe odbiorcę. Wszelkiego rodzaju ulotki, broszury, foldery, plakaty lub katalogi, a także wydruki wielkoformatowe to niezbędne i sprawdzone narzędzia wykorzystywane w działaniach marketingowych, zarówno ogromnych firm, jak i mniejszych przedsiębiorców.

Druk poligraficzny to także doskonałe narzędzie kreowania wizerunku marki. Odpowiednie zestawienie charakterystycznych elementów, tekstu oraz kolorystyki wywołują u odbiorcy określone emocje, dzięki czemu marka ma szansę stać się lepiej rozpoznawalną, a przy tym chętniej wybieraną przez klienta. Nie sposób wyobrazić sobie dziś funkcjonowania bez profesjonalnie zaprojektowanych i wydrukowanych wizytówek, papierów lub kopert i teczek firmowych. Nie należy zapominać także o ogromnej roli, jaką w działaniach marketingowych pełnią różnego rodzaju opakowania lub torby. Opakowania dla przemysłu kosmetycznego, spożywczego, farmacji i wielu innych branż to doskonały nośnik zarówno informacyjny, jak i reklamowy.

Zanim wydrukujesz – zadbaj o właściwe przygotowanie plików

Bardzo często zdarza się, że sam pomysł i stworzenie projektu w wersji elektronicznej nie zagwarantuje nam, że gotowy produkt spełni nasze oczekiwania. Bardzo ważne w tym przypadku jest odpowiednie przygotowanie plików do druku. Praktycznie wszystkie firmy świadczące usługi poligraficzne, informują o wymogach jakie powinien spełniać materiał wysłany do drukarni. Niestety bardzo często zalecenia tego typu są ignorowane. Niepoprawne przygotowanie pliku, a co za tym idzie konieczność dokonania w nim zmian, może wpłynąć na czas realizacji zamówienia. Zazwyczaj także drukarnia nie ponosi odpowiedzialności za błędy w druku, które wynikają z niepoprawnego przygotowania materiałów przez klienta, a także za błędy merytoryczne w projekcie. Dlatego warto zapoznać się z podstawowymi pojęciami związanymi z wydrukiem materiałów promocyjnych dla naszej firmy. Zaliczyć do nich można:

  • DTP – które w skrócie oznacza wszelkie czynności związane z komputerowym przygotowywaniem materiałów do druku lub publikacji elektronicznej,
  • tryb kolorów – podstawą dla drukarni jest paleta CMYK (czyli: Cyan, Magenta, Yellow, Key color). Dlatego też należy pamiętać, by przed przesłaniem projektu sprawdzić w jakiej przestrzeni kolorystycznej został on wykonany. Na potrzeby internetu zazwyczaj korzystamy z kolorystyki w trybie RGB, ponieważ monitory wyświetlają nam obraz za pomocą 3 kolorów (Red, Green, Blue),
  • rozdzielczość – podajemy ją w DPI, co jest skrótem z angielskiego Dots Per Inch, czyli punkty na cal. Typowa rozdzielczość poligraficzna to 300 DPI, co oznacza więc że w pliku na jednym calu długości mieści się 300 punktów/pikseli,
  • spady – czyli zadrukowana brzegowa przestrzeń projektu, która zostanie później odcięta,
  • marginesy – w przypadku spadów sprawiają one, że przy przesunięciu w cięciu nie zabraknie tła. Margines natomiast służy natomiast temu, by takie przesunięcie nie doprowadziło do obcięcia istotnych elementów pracy, takich jak teksty czy znaki graficzne.

Dzięki znajomości tego typu podstawowych pojęć wszystkie nasze projekty graficzne, zarówno wydruki wielkoformatowe jak i małe wizytówki lub ulotki, zostaną wykonane zgodnie z założeniami i oczekiwaniami.

Co prawda współczesne działania reklamowe nie opierają się wyłącznie na druku poligraficznym, niemniej jednak stanowi on nadal jeden z najważniejszych kanałów umożliwiających szeroko pojęty marketing oraz kontakt z klientem.