Artykuł sponsorowany

Nowy Fiat z salonu. Z jakim wydatkiem się liczyć?

Nowy Fiat z salonu. Z jakim wydatkiem się liczyć?

Kupując nowe auto z salonu, kierowcy liczą na relatywnie niskie koszty jego utrzymania. Jak sama nazwa wskazuje – są nowe, nieużywane. A to oznacza, że z założenia nie powinny się psuć. Okazuje się jednak, że choć wydatki związane z wizytami w serwisie rzeczywiście są sporadyczne, to sam zakup pojazdu wprost od dealera wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych opłat. Z jakimi kwotami należy się liczyć, decydując na nowy model Fiata?

Ubezpieczenie samochodowe

Kupując nowe auto w salonie, musisz liczyć się z koniecznością poniesienia nie tylko kosztów związanych z jego nabyciem, ale też z dodatkowymi usługami. Po pierwsze spoczywa na Tobie obowiązek wykupienia ubezpieczenia samochodowego.

Każdy pojazd musi mieć ubezpieczenie OC. Warto jednak wiedzieć, że auta zakupione w salonie powinny mieć także wykupione ubezpieczenie AC, które zapewnia ochronę na wypadek zniszczenia czy kradzieży – wyjaśnia ekspert z ADF Auto sp. z o.o. W zależności od modelu samochodu, wieku kierowcy i innych czynników, koszt jego wykupienia może wynieść nawet kilka tysięcy złotych.

Koszty parkingu

Nabywając nowy model wprost z salonu, z całą pewnością będziesz chciał zapewnić mu odpowiednie bezpieczeństwo. Z tego względu warto zadbać o parkowanie go w odpowiednim, bezpiecznym miejscu. Problem ten nie dotyczy właścicieli garaży. Osoby, które nie dysponują własnym miejscem postojowym, powinny rozważyć zakup garażu bądź też korzystanie z płatnych, monitorowanych parkingów. W zależności od miejsca zamieszkania koszty te mogą wynieść kilkaset złotych.

Opony i płyny eksploatacyjne

Pomimo iż nabywasz nowy samochód, tak samo musisz liczyć się z koniecznością regularnej wymiany płynów eksploatacyjnych czy też opon. O ile koszt tych pierwszych nie jest najwyższy, o tyle zakup nowych opon jest już sporym wydatkiem. Dużo wyższą cenę mają opony do SUV-ów i crossoverów, które wymagają odpowiedniej budowy ogumienia.

Usługi serwisowe

Pomimo iż nowe samochody niezwykle rzadko się psują, to ich właściciele muszą się liczyć z koniecznością ponoszenia kosztów serwisowania. Pojazdy z salonu muszą mieć regularnie przeprowadzane przeglądy. Wykonuje się je po przejechaniu określonej liczby kilometrów. Oznacza to, że kierowcy pokonujący długie trasy i uzyskujący wysokie przebiegi poniosą znacznie wyższe koszty, niż ci, którzy podróżują mniej.

Porównując wspomniane koszty z komfortem i bezpieczeństwem, jakie daje podróż nowym pojazdem z salonu, warto zauważyć, że jest to warte swojej ceny. Zdecydowanie częste przeprowadzanie napraw starszych modeli samochodów, wymaga poniesienia jeszcze wyższych kosztów, a co gorsza – nie dają pewności, że za chwilę awarii nie ulegnie kolejna część.

 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.